Естествено е да се работи за подобряване на екологичните качества на превозните средства в страната и да се създадат стимулите за това. Въпросът е дали точно този стимул е най-подходящият за подновяване на парка от моторни превозни средства. Този коментар направи заместник-кметът по финансите на Столична община Дончо Барбалов по повод промените в Закона за местните данъци и такси.
Промените не са били съгласувани по никакъв начин с общините, заяви Барбалов.
„Имах възможност да се запозная от страницата на Народното събрание с предложените изменения в закона, и съжалявам, че те не бяха подобаващо консултирани нито с общините, нито с хората, които в крайна сметка също са много заинтересовани от това какви данъци ще плащат”, обясни Барбалов пред агензция "Фокус".
По неогови думи с тази промяна, законодателят ще увеличи данъчната тежест за хората. По данни на КАТ регистрираните у нас автомобили са над 3,3 млн., от които около една трета са с катализатор. Това означава, че около един милион собственици на автомобили ще плащат по-голям данък от догодина.
А как би се отразило повишението на данъците на автомобилите на събираемостта на данъците на Столична община, той посочи, че на този етап е трудно да се каже. "Това, което е сигурно, е че в последните 1 - 2 години работим доста сериозно по подобрението на събираемостта и имаме резултати", уточни Барбалов.
Произведените между 2000 и 2009 г. автомобили да са с по-малка екоотстъпка от годишния данък. Вместо досегашните 50% намаление за тези коли, то ще е 30 на сто. Колите с или без катализатор, произведени преди 2000 г., остават отново без облекчения от годишния налог, предвижда Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси.