- Предвиждате ли разработването на нови брандове вино и засаждането на нови сортове лозя?
Лозята в Югоизточна България, в които се отглежда гроздето за нашите вина, се отличават с разнообразна сортова структура. Това ни даде възможност през последните години да предлагаме вина от сортовете каладок, гренаж, мурведър темпранийо и други, които звучат доста екзотично за българският пазар. Тази тенденция, ще продължи и съвсем скоро ще пуснем на пазара вина от сортовете карменер и малбек. Новите продукти в средния и висок ценови клас, които ще се появят на пазара през октомври ще предложат на ценителите уникално качество.
- Всъщност промениха ли се нагласите на българските потребители през последните години? Какви са предпочитанията на пазара?
В ниския ценови клас клиентите са по-постоянни в предпочитанията си и като цяло там вкусовете не са се променили особено в последните години. Като цяло обаче се забелязва тенденция за развитие на винената култура у нас и клиентите в средния и високия ценови клас, определено са по-любопитни към нови вкусове, сортове и чуждестранни вина.
Потребителите станаха много по-разумни и все по-често се стремят да открият виното, което отговаря на техния вкус и финансови възможности. Вината на „Домейн Бойар“ са оценени много правилно – ние се специализирахме в това да предлагаме правилното съотношение между качество и цена на всички ценови равнища. По този начин нашите вина доста често могат да бъдат определени като „най-добра покупка”, което носи стойност и на потребителите.
- Разкажете ни за идеята на клуба „Енотека приве”. С каква цел беше създаден той?
Клубът е създаден с цел да отговори на потребностите на ценителите и колекционерите на вино като им предоставя информация за сортовете грозде, технологията за правене на вино, влиянието на тероара и климатичните условия върху вкусовите качества на виното, обогатява културата за съчетаване на виното с храна, начини на декантиране и други.
Когато си купувате скъпо вино, е важно да имате познанията как да го съхранявате, кога и как да го отворите, с каква храна да го поднесете, да го оставите ли да подиша, колко и т.н. Идеята на клуба е да предлага на ценителите необходимата за тях информация, да им предлага уникални вина и събития, които да разширяват познанията и културата им и респективно удоволствието от хубавите вина.