Държавата ще направи мащабна институционална реформа в защита правата на потребителите чрез преобразуване на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Възможно е правителството да се откаже от местните комисии и да се върви към секторен подход. Това каза по време на парламентарния контрол вицепремиерът Даниела Бобева, цитирана от БТА.
Ще се увеличи капацитетът на КЗП, за да отговори на очакванията на обществото и ще се осъществи партньорство с неправителствените организации, уточни Бобева. „Досега нямаше диалог в тази област и затова ще разширим достъпа до гражданските организации и ще се децентрализира работа на КЗП“, добави вицепремиерът.
Основен приоритет ще бъде и създаването на органи за ефективни извънсъдебни решения по спорове за проблеми на потребителите, каза Бобева. Държавата е в диалог с банките и мобилните оператори, за които ще бъде създаден такъв извънсъдебен орган за решаване на споровете между търговци и потребители. Ще се търси изравняване на позициите на купувачите и на продавачите на стоки и на услуги, посочи Бобева.
По нейни думи правителството има намерение да работи и за образоването на потребителите и запознаването с правата им. Другата седмица ще бъде представен наръчник на потребителите.
По думите й работна група изготвя промени в Закона за защита на потребителите. Според вицепремиера мерките целят да се изравнят позициите на потребителите и продавачите на услуги и стоки.