IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Орешарски: Китай има интерес да строи жп инфраструктура у нас

До края на септември у нас идва китайска делегация, която ще договаря конкретно възможностите да се инвестира в България

10:14 | 10.09.13 г. 9
Орешарски: Китай има интерес да строи жп инфраструктура у нас

България представлява интерес за китайските инвеститори, но е необходимо да прояви гъвкавост, прагматизъм и равнопоставеност за привличането им. Това е заявил на срещата си с премиера Пламен Орешарски премиерът на Китайската народна република Ли Къцян, съобщи БНР. 

Шест пъти за 30-минутен разговор Ли Къцян е употребил думата прагматизъм в отношенията.

Китай проявява интерес към изграждането на инфраструктура в България, като се акцентира върху железопътна и пристанищни комплекси, както и във високотехнологични производства, каза премиерът Орешарски след срещата си с Ли Къцян, която се проведе в град Далиен на брега на Жълто море, където е и премиерската резиденция.

Интерес е проявен към някои инфраструктурни обекти, железопътния сектор, но и към частния бизнес, в това число и технологиите.

Ли Къцян е посъветвал Орешарски България да намери своя модел за развитие, а в отговор премиерът на България каза: „Няма да се правим на китайци“.

Страната ни е поискала за догодина да домакинства форума "Млади шампиони", отправена е и покана Ли Къцян да посети България. Вероятността това да се случи е голяма, коментира Орешарски.

Вицепремиерът Даниела Бобева съобщи, че се организира бизнес делегация, която да дойде до края на годината в България и да прегледа проект по проект заявения интерес. България има интерес да проучи опита в управлението на държавните компании.

За китайските туристи ще се изготви специална стратегия, която ще е основно за исторически туризъм, СПА, включително и съседството с Турция, която е желана дестинация за китайците, съобщи още Бобева.

Отново на дневен ред е темата за пряка самолетна линия между Китай и България.

В края на този месец у нас идва китайска делегация, която ще договаря по-конкретно какви са възможностите да се инвестира в България.

За България Ли Къцян знае, че е страната на розовото масло, но посочи, че производството е твърде недостатъчно, за да задоволи нуждите на големия китайски пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

9
rate up comment 1 rate down comment 0
alexx
преди 11 години
Слагам ти плюсче за канала - него само болен мозък може да го роди. Е, ако се извадят едни 20 милиарда евро, може и да стане :))За сръбските магистрали си прав също. Но докато ние строим основно с еврофондове, сърбите търсят заеми и строят не по-малко. Явно съзнават, че това е стратегически важно. На нас също ще ни трябват заеми, защото лот 3 на Струма ще глътне цялото финансиране за пътища за следващия програмен период. Сами си го набихме с тия тунели...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 0
vsp7
преди 11 години
Сърбия има някакво финансиране от Китай за около 1 млрд евро договорено през 2009 за инфраструктура. Дължината на построените магистрали там е горе долу равна = 600 км = Българските.по Сръбските медии много се изписа за финансиране от Китай на плавателен канал Белград-Солун, на който нормалните сърби се шегуват че ще стане след метрото Пекин-Белград.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Vesko94
преди 11 години
Хубаво е, че на фона на всички скандали от последните месеци, от правителството заложиха на подобна инициатива за развитие на връзките между България и Китай. Освен Китай обаче има и други потенциални държави в Азия, които биха имали интерес да инвестират у нас. Говоря за Ю.Корея, Япония, Индия, Виетнам... В тези държави, може би без Япония, населението расте с много бързи темпове и става все по-трудно да се изхранва толкова народ. Затова страната ни може да се възползва от Азиатския регион и да се превърне в основен износител за страните там.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 0
idm
преди 11 години
Въпросът е да се развива нещо и да се инвестира в България. Затънали сме до шия и е ясно, че трябват външни инвеститори като Китай
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
alexx
преди 11 години
Мостът на Дунав при Земун заедно с прилежащия път. Магистрални отсечки по т.нар. коридор 11.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 1
vsp7
преди 11 години
"Засега обаче май големи инвестиции се случват само в Сърбия"какви са тези големи Китайски Инвестиции в Сърбия, кажи 1-2 поне?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 1
alexx
преди 11 години
Заявката, колкото и да имагинерна на този етап, е за инфраструктурни инвестиции, а не за БДЖ и подвижен състав.Китай имат няколко фонда за инфраструктурни инвестиции в ЦИЕ. Засега обаче май големи инвестиции се случват само в Сърбия. Въпросът е как реално могат да се случат у нас, защото трябва да се мине през търгове (конкурси), тъй като сме в ЕС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 1
Nikodim
преди 11 години
"Шест пъти за 30-минутен разговор Ли Къцян е употребил думата прагматизъм в отношенията.""6" за китайците е благоприятно магическо число.Значи работата ще стане.---------"За България Ли Къцян знае, че е страната на розовото масло",Явно добре е информиран за нашите възможности.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 1
idm
преди 11 години
То се видя, че ние нищо не можем да направим с БДЖ, то поне китайците да направят нещо
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още