България представлява интерес за китайските инвеститори, но е необходимо да прояви гъвкавост, прагматизъм и равнопоставеност за привличането им. Това е заявил на срещата си с премиера Пламен Орешарски премиерът на Китайската народна република Ли Къцян, съобщи БНР.
Шест пъти за 30-минутен разговор Ли Къцян е употребил думата прагматизъм в отношенията.
Китай проявява интерес към изграждането на инфраструктура в България, като се акцентира върху железопътна и пристанищни комплекси, както и във високотехнологични производства, каза премиерът Орешарски след срещата си с Ли Къцян, която се проведе в град Далиен на брега на Жълто море, където е и премиерската резиденция.
Интерес е проявен към някои инфраструктурни обекти, железопътния сектор, но и към частния бизнес, в това число и технологиите.
Ли Къцян е посъветвал Орешарски България да намери своя модел за развитие, а в отговор премиерът на България каза: „Няма да се правим на китайци“.
Страната ни е поискала за догодина да домакинства форума "Млади шампиони", отправена е и покана Ли Къцян да посети България. Вероятността това да се случи е голяма, коментира Орешарски.
Вицепремиерът Даниела Бобева съобщи, че се организира бизнес делегация, която да дойде до края на годината в България и да прегледа проект по проект заявения интерес. България има интерес да проучи опита в управлението на държавните компании.
За китайските туристи ще се изготви специална стратегия, която ще е основно за исторически туризъм, СПА, включително и съседството с Турция, която е желана дестинация за китайците, съобщи още Бобева.
Отново на дневен ред е темата за пряка самолетна линия между Китай и България.
В края на този месец у нас идва китайска делегация, която ще договаря по-конкретно какви са възможностите да се инвестира в България.
За България Ли Къцян знае, че е страната на розовото масло, но посочи, че производството е твърде недостатъчно, за да задоволи нуждите на големия китайски пазар.
преди 11 години Слагам ти плюсче за канала - него само болен мозък може да го роди. Е, ако се извадят едни 20 милиарда евро, може и да стане :))За сръбските магистрали си прав също. Но докато ние строим основно с еврофондове, сърбите търсят заеми и строят не по-малко. Явно съзнават, че това е стратегически важно. На нас също ще ни трябват заеми, защото лот 3 на Струма ще глътне цялото финансиране за пътища за следващия програмен период. Сами си го набихме с тия тунели... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Сърбия има някакво финансиране от Китай за около 1 млрд евро договорено през 2009 за инфраструктура. Дължината на построените магистрали там е горе долу равна = 600 км = Българските.по Сръбските медии много се изписа за финансиране от Китай на плавателен канал Белград-Солун, на който нормалните сърби се шегуват че ще стане след метрото Пекин-Белград. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Хубаво е, че на фона на всички скандали от последните месеци, от правителството заложиха на подобна инициатива за развитие на връзките между България и Китай. Освен Китай обаче има и други потенциални държави в Азия, които биха имали интерес да инвестират у нас. Говоря за Ю.Корея, Япония, Индия, Виетнам... В тези държави, може би без Япония, населението расте с много бързи темпове и става все по-трудно да се изхранва толкова народ. Затова страната ни може да се възползва от Азиатския регион и да се превърне в основен износител за страните там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Въпросът е да се развива нещо и да се инвестира в България. Затънали сме до шия и е ясно, че трябват външни инвеститори като Китай отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Мостът на Дунав при Земун заедно с прилежащия път. Магистрални отсечки по т.нар. коридор 11. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Засега обаче май големи инвестиции се случват само в Сърбия"какви са тези големи Китайски Инвестиции в Сърбия, кажи 1-2 поне? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Заявката, колкото и да имагинерна на този етап, е за инфраструктурни инвестиции, а не за БДЖ и подвижен състав.Китай имат няколко фонда за инфраструктурни инвестиции в ЦИЕ. Засега обаче май големи инвестиции се случват само в Сърбия. Въпросът е как реално могат да се случат у нас, защото трябва да се мине през търгове (конкурси), тъй като сме в ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Шест пъти за 30-минутен разговор Ли Къцян е употребил думата прагматизъм в отношенията.""6" за китайците е благоприятно магическо число.Значи работата ще стане.---------"За България Ли Къцян знае, че е страната на розовото масло",Явно добре е информиран за нашите възможности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години То се видя, че ние нищо не можем да направим с БДЖ, то поне китайците да направят нещо отговор Сигнализирай за неуместен коментар