IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Един процент от приходите от туризъм да отива за външна реклама, иска браншът

Многократни визи за рускоговорящи и турски туристи ще увеличи чуждите посетители у нас

12:45 | 05.09.13 г. 1
Един процент от приходите от туризъм да отива за външна реклама, иска браншът

Поне 1% от приходите от туризъм да отиват за външна реклама, предлагат от туристическия бранш като антикризисна мярка. Иска се също визите за рускоговорящите и турските туристи да станат многократни - за срок от пет години.

При условие, че се изпълнят тези условия, може да се постигне 10% увеличение на летовниците от тези страни всяка година в следващите пет години, каза председателят на хотелиерската асоциация Благой Рагин, пред БНР.

Прогнозата на Рагин е, че след пет години може да се удвоят приходите от туризъм , както и оборотът и гостите. „Ако ни се помогне с реклами и с визи, може да направим 30% годишната заетост на хотелската база у нас, а нашата цел е поне 40%", коментира още той.

80% от руските туристи предпочитат ваканция на море, но проявяват интерес и към българските манастири, ски курортите и спа туризма. В рамките на престоя си един руски турист оставя в българската икономика между 1000 и 5000 евро. Около 350 хиляди руснаци имат собственост у нас, сочи още статистиката на асоциацията. Затова е и искането на бранша за облекчено издаване на визи за руските граждани.

Турските туристи проявяват интерес към зимните курорти в България. Предварителните данни показват 4-5% ръст на туристите по Черноморието през този сезон, каза още Благой Рагин.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
serafima
преди 11 години
1% за реклама е малко. Спомням си думите на един безнесмен в Америка - зная, че давам два пъти повече пари от необходимото за реклама, но понеже не зная коя половина е "грешната", давам и двете. И нещо друго - трябва да се работи да се преодолее тромавостта в обслужването хигиената главно навън и реклавните лестовки и материали задължително да се правят и на руски език - както е в Австрия и Унгария например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още