Поне 1% от приходите от туризъм да отиват за външна реклама, предлагат от туристическия бранш като антикризисна мярка. Иска се също визите за рускоговорящите и турските туристи да станат многократни - за срок от пет години.
При условие, че се изпълнят тези условия, може да се постигне 10% увеличение на летовниците от тези страни всяка година в следващите пет години, каза председателят на хотелиерската асоциация Благой Рагин, пред БНР.
Прогнозата на Рагин е, че след пет години може да се удвоят приходите от туризъм , както и оборотът и гостите. „Ако ни се помогне с реклами и с визи, може да направим 30% годишната заетост на хотелската база у нас, а нашата цел е поне 40%", коментира още той.
80% от руските туристи предпочитат ваканция на море, но проявяват интерес и към българските манастири, ски курортите и спа туризма. В рамките на престоя си един руски турист оставя в българската икономика между 1000 и 5000 евро. Около 350 хиляди руснаци имат собственост у нас, сочи още статистиката на асоциацията. Затова е и искането на бранша за облекчено издаване на визи за руските граждани.
Турските туристи проявяват интерес към зимните курорти в България. Предварителните данни показват 4-5% ръст на туристите по Черноморието през този сезон, каза още Благой Рагин.
преди 11 години 1% за реклама е малко. Спомням си думите на един безнесмен в Америка - зная, че давам два пъти повече пари от необходимото за реклама, но понеже не зная коя половина е "грешната", давам и двете. И нещо друго - трябва да се работи да се преодолее тромавостта в обслужването хигиената главно навън и реклавните лестовки и материали задължително да се правят и на руски език - както е в Австрия и Унгария например. отговор Сигнализирай за неуместен коментар