Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще прави списъци с търговците, които са съгласни да участват в помирителни производства. Тепърва ще се пращат покани, уточниха от ведомството.
През миналата година в КЗП са постъпили 873 заявления за помирителни производства към комисията, но само при 56 е постигнато споразумение. В 540 от случаите производствата са прекратени поради неявяване на търговеца, 26 са прекратени поради неявяване на заявителя, 68 са прекратени поради непостигнато споразумение, а по някои тепърва предстоят заседания.
Списъкът с търговците, съгласни да участват в помирителни производства, ще бъде публичен. Целта е ефективно разрешаване на потребителските спорове, твърдят от комисията.
От КЗП припомнят, че смисълът на създаването и съществуването на помирителни комисии е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. Разглеждането на спора от помирителна комисия няма за цел да замести съдебните дела.
Производството пред помирителната комисия е допълнение и алтернатива на съдебното производство, като потребителите доброволно решават дали да използват тази възможност.
преди 11 години КЗП използва инструмента на медиацията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар