„БМФ Порт Бургас” възнамерява да инвестира в изграждането на модерен специализиран зърнен терминал, но тепърва ще се правят пазарни проучвания, съобщи изпълнителният директор на дружеството к.д.п. Жорж Дерелиев.
В пристанище „Бургас Изток 2”, което беше дадено на концесия на „БМФ Порт Бургас” (собственост на "Параходство Български морски флот" АД ), в момента се товарят със зърно дълбоководни кораби и така се улеснява търговията, информира концесионерът.
На Терминал 2А се обработва кораб с 62 000 т пшеница за Саудитска Арабия. Терминалът беше построен, за да обслужва „Кремиковци”. След като металургичният комбинат спря да работи, съоръженията останаха неизползвани. Съществуващите мощности – кранове и складова база сега са преобразувани и терминалът е одобрен за товарене на зърно.
По информация на концесионера за първи път у нас кораби от типа панамакс (това са плавателните съдове, чиито максимални размери позволяват преминаване през Панамския канал) се товарят с пълен капацитет.
От началото на активната жътвена кампания 4 големи зърновоза са преминали през порта и са били натоварени съответно с 42 000 т за Израел, 55 000 т за Испания, като още един кораб от този тип чака за обработка.
Досега в пристанищата във Варна и Бургас ограниченията са били - газене до 11 метра, а корабите са товарени максимално с 50 000 т.
По данни на концесионера в Черноморския басейн с пълен капацитет корабите са били натоварвани само в Констанца и в някои украински пристанища, като това е предпочитаният вариант от търговците, тъй като така се снижава транспортният разход. В резултат се е налагало произведено в България зърно да бъде транспортирано до Констанца, коментират зърнопроизводители.