Нетипичното хладно време в началото на лятото на тази година влияе негативно върху бирения пазар. Имайки предвид, че около 50% от годишните продажби на бира се генерират най-вече в периода май – август, очакванията за 2013 г. са по-скоро за лек спад в продажбите.
"Ако трябваше да дам отговор преди 3 месеца то щях да бъда голям оптимист по повод развитието на българския пазар. Миналата и по-миналата година имахме леко възстановяване на продадените обеми бира в цялата индустрия. В последните месеци лошото време показа колко крехко е било това възстановяване. Сега съм по-скоро умерен оптимист за запазване на едно стабилно ниво. Дори и малкият ръст е положителен и обнадеждаващ, на фона на цялата демографска картина и намаляващото население на страната", така коментира пазарът изпълнителният директор на „Загорка” АД Николай Младенов пред Investor.bg.
"Конкуренцията на пазара в момента е изключително висока. Тази година вероятно целият бирен пазар няма да регистрира ръст, спрямо 2012 г. Всичко това засилва вътрешната конкуренция между пивоварните", допълни той.
Същевременно по думите на генералния директор на „Каменица” АД Драган Радивоевич производителите на бира в България са изправени през изключителни предизвикателства. Конкуренцията е невероятно голяма,а до някаква степен това помага на участниците на пазара да се развиват и да разширяват кръгозора си, мотивира ги да произвеждат и предлагат все по-качествени продукти.
"Времето е изключително голям проблем за развитието на пивоварната индустрия. През юни 2012 г. в България е имало 6 дъждовни дни. Като направим сравнение с текущата година можем да видим над 25 дъждовни дни преез юни – това се отразява негативно върху пивоварите. Както знаете, летният сезон е от изключително значение за нашия бранш, тъй като най-големият обем продажби традиционно се реализират през топлите месеци", допълни Драган Радивоевич.
За експорта към Европа
Браншът се обединява, че експортът извън страната е нужен и би повлиял положително върху родната индустрия. На този етап българските производители на бира изнасят относително малки количества, но се надяват, че в близките години този сегмент ще се развие.
"За да се задвижи експортът са нужни огромни инвестиции в маркетинг и реклама на българските бирени продукти. Кой ще плати за това и откъде ще дойдат средствата?", попита риторично Владимир Иванов, член на Управителния съвет на браншовия съюз.
преди 11 години Това явно си е за конкретна фирма, тя може сама да решава къде какво да изнася. Иначе Ломско мисля че има пазар в Румъния отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Здравейте, Разбира се че този лобистки съюз ще обслужва корпоративните интереси срещу заплащане, което си е узаконена корупция. Поради тази причина ми стана интересен въпросът от Ваша страна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години 'експортът извън страната е нужен и би повлиял положително върху родната индустрия'Неотдавна шефът на българска бирена компания/не си спомням коя точно/ коментира, че не може да изнасяме наша бира за Румъния, понеже ще конкурираме тамошния й клон. Което си е направо картел! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Съюз Произведено в България от доста време настоява за въвеждането на регулации, с които да се гарантира, че българското производство няма да бъде задушено от чуждестранния внос. За подобни регулации настояват и от Асоциацията на хлябопроизводителите, както и от Асоциация на Млекопреработвателите в България. След като вече стана ясно, че вносът на чуждестранни бири се разраства с всяка изминала година бе логично да се потърси коментар от браншовия съюз - дали се застъпват за въвеждането на регулации под дадена форма и ако да - на какви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "На въпрос на Investor.bg дали Съюзът на пивоварите в България ще настоява за въвеждането на регулация, която да намали вноса на бира..."С какъв въпрос изкочи Иинвестор.БГ!Да не сте открили причина за намаляване на вноса? отговор Сигнализирай за неуместен коментар