На кабинета и на тогавашното Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Министерство на финансите им бе дадена възможност да проучат други възможни форми за изграждане на участъка от Стара Загора до Карнобат. През 2008 г. са обявени тръжни процедури за доизграждане на автомагистралата, които обаче са спрени след писмо от Генералната дирекция „Вътрешен пазар и услуги“ на Европейската комисия.
Работата на правителството на ГЕРБ
В проведените през лятото на 2009 г. парламентарни избори изграждането на автомагистрала „Тракия“ е една от основните теми в политическите дебати. Още от началото на политическата си дейност Бойко Борисов даде ясна заявка, че ще работи усилено затова в България да има нова инфраструктура. Още тогава той дори обеща, че магистрала "Тракия" да бъде завършена до края на мандата на ГЕРБ в парламента.
На 12 ноември 2009 г. тогавашният министър на регионалното развитие в правителството (а понастоящем президент на България) Росен Плевнелиев, обявяви началото на тръжната процедура за избор на изпълнител на Лот 2. Дължината на този лот е 31,8 км. Строителството започна през юни 2010 г. Срокът за изпълнение, който бе определен, бе 25 месеца- до юли 2012 г. За избор на изпълненител бе избран „Трейс Груп Холд” АД, след спечелен търг с цена от 137,868 млн. лв. с ДДС. Лотът бе официално открит на 1 юли 2012 г, с което напълно бяха спазени и обещаните срокове.
Строителството на третия лот, този между Нова Загора и Ямбол, стартира на 2 август 2010 г. Срокът за изпълнение бе 25 месеца – до септември 2012 г. На 8 юни 2010 г. за изпълнител бе обявена гръцката фирма „Актор“, която предлага цена от 133, 9 млн. лв. (официално цената е обявена без ДДС - 111, 6 млн. лв. Лотът е официално открит на 12 юли 2012 г.
Четвъртата отсечка - Ямбол - Карнобат е с дължина от 49,28 и е най-дългият от новоизградените участъци. Първият подучастък на отсечката - от Ямбол до Зимница е дълъг 14,8 км, а вторият от Зимница до Карнобат е с дължина 34,28 км. Първата копка бе направена на 3-ти септември 2010. Срокът за изпълнение, който тогава бе поставен бе 28 месеца.
Първият подучастък на лота бе официално открит на 26 август 2012. Вторият участък, при който имаще осезаемо забавяне ще бъде 15 юли 2013 г. След като бъде отворен и този участък, автомагистрала "Тракия" ще бъде изцяло построена и ще бъде дълга 360 км.
Правитеслтвото на ГЕРБ нямаше значителен принос по изграждането на последния, пети лот от обекта, който обхваща трасето от Карнобат до Бургас, с дължина от 35,2 км. Участъкът е в експлоатация от 2 ноември 2006 г. и е с крайна цена 150,266 млн. лв. По-ниската цена от лот 1 се дължи на факта, че е започнат в края на 80-те години.
преди 11 години http://***.youtube.com/watch?v=29ues8s0i9cНа руски е, ако искаш да си го спомниш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да започват ремонтите веднага, че край Пазарджик и Пловдив е като разораната целина на Михаил Шолохов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да ни е честита и умната! Хайде на море, а догодина да почват рехабилитацията на участъците около Пазарджик, че ще се изтрепем от дупки и неравности... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да ни е честита и умната! Хайде на море, а догодина да почват рехабилитацията на участъците около Пазарджик, че ще се изтрепем от дупки и неравности... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Лично аз я чаках да стане 20 години!Дано да е безаварийна за всички! отговор Сигнализирай за неуместен коментар