"Най-добрият вариант беше да фалираме БДЖ и да създадем нова компания", призна транспортният министър Данаил Папазов в ефира на БНТ, изхождайки от опита си в управление на бизнес досега. "Но времето е много тежко и там работят много хора", допълни още той.
По тази причина и транспортното министерство започва мерки, за да извади железопътната компания от изключително тежкото състояние, в което се намира.
На първо място ще бъдат изчистени задълженията чрез размяна на дълг срещу собственост. Това ще стане основно за дълговете на компанията към държавни компании като Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
Папазов гарантира, че ще има външен оценител на активите, който да даде реалната цена за размяната. Разпродажбата на активите от самото БДЖ сега не е приложимо. "Било е вариант преди пет години", коментира още той. Транспортният министър коментира, че в момента се водят разговори с кредиторите и ще им бъдат представени мерките, които планира новото правителство за железопътната компания.
Като цяло политика на ЕС е да се даде приоритет на по-чистия транспорт, от екологична гледна точка - жп транспорта., обясни още транспортният министър в отговор на въпрос за промяната на приоритетите в сектора.
Така ще се ориентираме от пътищата и магистралите към жп линиите и по-точно - направленията Варна - Русе, връзките с турската, румънската и сръбската страна. По част от проектите ще има рехабилитация, както и изграждане на нови трасета.
Папазов успокои, че пътищата няма да бъдат забравени и магистралите "Струма", "Марица" и "Хемус" (в частта между Ябланица и Велико Търново), също ще бъдат приоритетни за европейско финансиране и през периода 2014 - 2020 година. "Работим да включим и магистрала "Черно море" да бъде изпълнена с европейско финансиране", допълни той.
преди 11 години "Най-добрият вариант беше да фалираме БДЖ и да създадем нова компания"ЗА да може държавно гарантирания дълг да си стане напълно държавен :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар