Правителството реши да пренасочи 20 млн. евро (39 116 60 лв.) от средствата за магистрали към подготовката на жп проекти за следващия програмен период 2014-2020 г. Това бе решено днес по време на редовното заседание на кабинета в Министерския съвет, съобщи правителствената прессслужба.
Средствата ще отидат към Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), която става бенефициент.
Парите ще бъдат осигурени чрез прехвърляне в бюджета на приоритетна ос 1 на неангажирани средства от бюджета на приоритетна ос 2 „Развитие на пътната инфраструктура по Трансевропейските и основните национални транспортни оси”. Причината е изчерпването на бюджета по първа ос, уточняват от МС.
Припомняме, че преди дни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов каза, че за подготовката на жп проектите за изграждане през следващия програмен период са необходими 90 млн. лв. Парите ще отидат за проектиране на жп отсечките Видин – Медковец, София – Септември, София – Драгоман и София – Перник – Радомир.
Вече няколко пъти кабинетът "Орешарски" показа, че железопътните проекти ще бъдат на фокус през следващия програмен период 2014-2020 г. Транспортният министър бе категоричен, че шосейните проекти ще останат на заден план.
преди 11 години Най хубавото на магистралите е че показват как като едно нещо се приоритизира то наистина може да се случи . За мен следващите "магистрали" трябва да е модернизация на образованието ни ! Просто най накрая това общество трябва да позиционира преоритети и да ги следва . За мен това трябва да е модернизация на училищната база - обърнете внимание в каква среда учат децата ни и ще разберете за какво говоря отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години do 4 +++do 6 +/- kato vidish nr.4 ste se setish, che po-skoro si na - отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Стига с тия магистрали. Четири години целият финансов ресурс на държавата беше насочен към магистрали. Нямаше никаква социална, образователна, културна или здравеопазваща политика. Бъдещето не е в асфалта. Пътища се правят навсякъде и се приема за нещо нормално, а не като при нас да се викат всички медии да снимат как една ухилена кратуна реже ленти.Освен шосеен, има и железопътен транспорт.Много по ефективно е да се инвестира в образование, защото с това ще се привлекат инвестиции, ще се увеличат доходите, от там приходите в бюджета ще са повече и ще има пари за пътища.По-добре да се насочат пари за създаване на производство на стоки и услуги. Какво от това, че има магистрала, а хората нямат пари за бензин?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дотук беше реално свършената работа.Продължаваме нататък само с краденето, извиненията и оправданията.Забравете за магистралите "Струма", "Хемус" или ''Черно море". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Обърнете внимание, че се пренасочват пари от проекти, които реално могат да започнат до края на годината (ССТ) и отиват за "подготовката на жп проекти за следващия програмен период 2014-2020 г". Нещо повече - парите не отиват за едно трасе - Видин-София, да речем, а се хвърлят на 4-5 отделни места, които са малки отсечки, т.е. нищо няма да се случи, освен че ще се усвоят едни пари от едни хора! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кабинетът дано по-скоро се разкара, че само о.ира... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години До тук бяхме с магистралите. Кажете"чао" на Северната скоростна тангента - по този начин още дълго врме няма да имаме връзка между магистралите, а транзитния трафик ще си минава през самата София. Не че железопътният транспорт не е по-важен и икономически по-обоснован. Просто не съм сигурен, че така пренасочените пари ще отидат по предназначение. Май комунистите са си намерили нова бездънна яма за нашите данъци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар