Правителството предлага Авиоотряд 28 да премине на разпореждане на Министерството на транспорта. Прехвърлянето трябва да стане чрез промени в Закона за гражданското въздухоплаване, съобщи правителствената информационна служба.
Припомняме, че дейността на авиационния оператор беше регламентирана със специална наредба, влязла в сила през 2010 година. Според нея той е част от структурата на Министерския съвет, а генералният му директор е първостепенен разпоредител с бюджетни средства.
В последните седмици обаче в Народното събрание се водят спорове дали Авиоотряд 28 е изпълнявал своите основни функции, определени с тази наредба, а именно – полети със специално предназначение и за нуждите на министерства и ведомства. Към 42-то Народно събрание дори е създадена временна комисия, която да провери съмненията, че службата е била използвана неправомерно.
Вчера трябваше да бъде изслушан и бившия премиер Бойко Борисов, който да обясни някои от обстоятелствата, до които е достигнала проверката на комисията. Борисов обаче не се яви на това изслушване.
В мотивите за преместването на оператора от Министерския съвет към транспортното министерство е записано, че съгласно Закона за гражданското въздухоплаване министърът на транспорта ръководи и контролира гражданското въздухоплаване и гражданските въздухоплавателни средства и съоръжения на територията на България.
Освен това правата за лизинга за последните закупени самолети за отряда се държат от транспортното министерство. Ако то администрира работата на Авиоотряд 28, много по-лесно ще бъде следено изпълнението на тези договори, мотивират се още от правителството.
Министерството на транспорта и сега е отговорно за застраховките на самолетите, допълват още от пресслужбата на Министерския съвет.