IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Туроператорите настояват ресорният зам.-министър да е професионалист от бранша

Създаването на Министерство на туризма неминуемо ще се случи, коментира Байко Байков, председател на УС на АБТТА

10:10 | 05.07.13 г.
Туроператорите настояват ресорният зам.-министър да е професионалист от бранша

Представители на туристическия бранш настояват бъдещият заместник-министър на туризма да е човек с практически опит в сектора, с добро реноме в бранша и с подходящо за тази позиция образование.

„Всяка друга кандидатура е неприемлива за нас“, коментира в ефира на Bulgaria On Air Байко Байков, председател на Управителния съвет на  Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА). По неговите думи има сигнали, че за поста се спрягат лица от медийния и рекламния бизнес, които имат връзка и с туризма.

Надеждите на туроператорите са, че няма да има допълнително забавяне при кадровите назначения и на председателите на комисии, от които зависи категоризирането на хотелите.

По думите на Байков икономическият министър Драгомир Стойнев е уверил работещите в туризма, че до седмица назначенията ще станат факт, за да могат новите хотели да започнат работа.

Председателят на Управителния съвет на АБТТА е убеден, че в бъдеще ще бъде създадено Министерство на туризма. Той мотивира позицията си с това, че туризмът формира около 10% от БВП на страната и създава много работни места.

„Дейността на сектора се отразява и върху много други сфери на икономиката “, коментира Байков. Той подчерта, че браншът винаги е бил обединен в исканията си, въпреки че често политиците твърдели обратното.

„Нивото на представителност е от голямо значение. Рангът на министър би имал съвсем различна функция за администрирането на процесите, което е необходимо заради струпването на различни функции в сектора“, обясни Байков.

Той подчерта още, че страната има нужда от устойчива политика в туризма. Неизбежна част от формирането й е рекламирането на България като туристическа дестинация зад граница.

„Над 20 милиона лева е бюджетът за реклама на година. За тази година обаче около 75% от средствата са останали неусвоени, което означава че сме пропуснали момента за реклама“, коментира Байков. Той допълни, че парите би следвало да се използват целенасочено, тъй като България е сред локалните лидери в туризма на Балканите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:54 | 10.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още