IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

З. Йорданова: Необходимо е финансиране на домакинствата за енергийна ефективност

Подмяната на електроуреди от по-висок клас намаляват изразходваната енергия, а възвръщаемостта често е факт след три години

11:52 | 26.06.13 г. 1
З. Йорданова: Необходимо е финансиране на домакинствата за енергийна ефективност

„Домакинствата се нуждаят от финансиране, за да има енергийна ефективност“, каза Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите“ в „ЧЕЗ Електро България”, пред Bulgaria On Air. По думите й има няколко лесни начина, чрез които българите могат да си намалят изразходваната електроенергия, като подмяната на осветителните тела и други електроуреди с нови, от по-висок клас.

„Всичко ще се възвърне до три години. При купуване на нов хладилник, с цена между 700 лева и 1000 лева, семейството ще има възвращаемост след три години“, категорична беше Йорданова.

„Направихме експеримент, при който установихме, че има домакински електроуреди, които са включени в контактите по десет часа в денонощието, а не се използват. Необходимо е поставяне на разклонител с превключвател, който ще спомогне за намаляване на изразходваната електроенергия. От друга страна обикновените лампи изразходват 4-5 пъти повече от енергоспестяващите и също могат да бъдат сменени“, посъветва Йорданова.

Основният проблем на българските семейства е липсата на пари, за да станат енергийно ефективни и имат нужда от финансиране, посочи тя. „Голяма част от клиентите ни се възползваха от варианта за разсрочено плащане на сметките си ток“, посочи още Йорданова.

След протестите от февруари срещу електроразпределителните дружества ЧЕЗ са започнали да правят анализи. „Една от първите мерки беше да обясним на клиентите какво съдържа тяхната фактура за сметка. Имаше някои завишени сметки, но като цяло нямаше увеличение в сравнение със същия период от 2012 г., а причината е по-големият период на отчитане“, обясни още тя.

По думите й въпросите на клиентите им тази година не се различават от предишните години, но размерът на сметката става по-актуален, защото нямат възможност да ги заплащат.

„Назначението на енергиен омбудсман беше спешна мярка за нашите клиенти. Те му се довериха и вече има много позитивни сигнали от клиенти. Много бързо и на време отговаряме на абсолютно на всички сигнали“, каза още тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:44 | 04.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
abdul
преди 11 години
Не приятелю, време е да спрете да крадете. Знам че много обичате да ви "финансират"... Сладко е !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още