От Александра Василева
Погасяването на дълговете на БДЖ заляга като приоритет в работата на новия министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
„Проблемите ще се решават поетапно, като се започне от погасяване на вътрешните дългове“, коментира той днес по време на посещение в Бургас.
По думите му наследството в БДЖ е изключително тежко, като задълженията на холдинга надхвърлят 709 млн. лева, от които 158 млн. са просрочени. Само към Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) дружеството има над 108 млн. лева задължения, допълни Папазов.
Министърът подчерта, че е част от задълженията на холдинга вероятно ще бъдат намалени на принципа „дълг срещу собственост”.
Папазов лансира идеята администрацията на БДЖ да бъде преместена на Централната гара в София, където в момента тече мащабен ремонт, а сградата на ул. „Иван Вазов“ в София по всяка вероятност ще бъде продадена на Ръководството на въздушното движение (РВД), след като бъде освободена.
Предстоят и редица структурни промени в БДЖ, съобщи още Данаил Папазов. На първо време ще бъде въведена система за управление на качеството, като вече е свикана и комисия, която се е заела с въпроса, уточни той.
Засега обаче министърът не мисли за съкращения, въпреки че пое ангажимент да работи за оздравяването на дружеството. До 15 юли администрацията на холдинга ще трябва да му предаде план, по който смята да работи. Ако програмата бъде одобрена, ръководството на компанията няма да бъде сменяно, обясни Папазов.
Що се отнася до спряната процедура за приватизация на БДЖ Товарни превози, транспортният министър защити хода си и го определи като правилно решение. „Практически няма какво да спечелим от подобни действия, защото обявената цена е изключително ниска. Още повече, че аз имам идеи как да бъдат решени част от тези проблеми“, коментира той.
преди 11 години Е... щом новият транспортен министър (комунист-мафиот) се заема с БДЖ.... значи скоро БДЖ едва ли ще струва и 1 евро!!! Гарантирано от БСП и ДПС! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе не е монополист :трагедията на товарни е че автомобилните превози са частни , модерни и гъвкави ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Търговско е, само че е е монополист в категорията за БГ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И вобще - писна ми от мантри : ние ще пре структорираме , оздравяваме и т.н. тъпотии . План , програма : до ............. тоя показател ще е такъв , до........... тоя показател ще е такъв и т.н. Аман от малоумщини колко било стратегическо , какъв бил потенциала т.н. Товарни е ТЪРГОВСКО предприятие - не го забравяйте отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Другари, дълг срещу собственост е другото име на кон за кокошка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кога да очакваме отчет от мерките, от който да е видно, че БДЖ е постигнало същото съотношение на заетите спрямо товарите като на конкурентите си? отговор Сигнализирай за неуместен коментар