„Имаме всички шансове да се превърнем в транспортен хъб на Балканите. Пускането в експлоатация на "Дунав мост" 2 ще спомогне за развитието на транспортната и кохезионната политика на региона. Това съоръжение ще отвори много международни връзки“, каза в ефира на Bulgaria On Air експертът в областта на транспорта и логистиката Любомир Сяров.
Въпреки това обаче, винаги, когато става дума за проекти с важно икономическо значение, е необходимо да се гледа глобално, а не да се работи на парче, допълни той.
„За постигането на оптимални резултати трябва да бъдат изградени и хидросъоръжения, които да осигурят целогодишна плаваемост по реката. Построяването на даден терминал не означава, че той задължително ще се използва. Важно е да се мисли и за обслужването, логистиката и цялостната организация на работата на обекта. Например в Словения можеш да купиш винетка още на самия мост“, поясни Сяров.
По думите му България е една от малкото страни без интермодален оператор, който да събира всички съпътстващи услуги и носи отговорност за неизпълнението им. „Подобна структура, разбира се, не може да бъде държавна. Участието на държавата трябва да се изчерпва до осъществяването на контрола“, каза още експертът.
Според него в момента железопътната инфраструктура в страната е натоварена едва 30%. „Огромният трафик на товари се извършва с камиони. Ако това се промени, ще има много по-малко задръствания, ще бъде по-екологично, а жертвите на пътя няма да са толкова много. Отделно, пътните настилки ще се рушат по-бавно“, обясни още Любомир Сяров.
преди 11 години Празни общи приказки.Колкото до Дунав Мост || не искам да съм лош пророк, но не виждам кой ще минава по него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар