Превозвачи от България, Македония и Румъния изготвят обща декларация и обмислят общи действия в защита на интересите си при преминаване на българо-турската граница.
Това решиха на тристранна среща във Велинград представители на български, румънски и македонски превозвачески организации, която се проведе по покана на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ), предаде агенция Фокус.
Идеята за срещата е възникнала заради проблемите на българските превозвачи от неправилно тълкуване на международните правила и конвенции в Турция. “В момента отново се спират автомобили на български превозвачи на българо-турската граница. Въпреки че администрациите на България и Турция се срещнаха, няма подписан документ между тях”, алармира организацията.
„Ние възпираме нашите превозвачи да не блокират наново границата. Имаме ново правителство от три-четири дни. Поради тази причина на 30 май трите организации - АЕБТРИ, БАСАТ и СОАТ, изпратихме писмо до новоназначения
министър на транспорта, за да го запознаем с проблемите”, припомни инж. Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) и Националната транспортна камара и член на Управителния съвет на АЕБТРИ.Новият транспортен министър е приел представители на организациите на 4 юни. Той е разпоредил а се информира Международният транспортен форум - ITF, каза още Русев.
Той обясни, че е поискано също така създаването на съвместна комисия, която да разследва работата на границите, да провери проблемите, създавани на българските превозвачи, и да направи предложение за решаването на тези проблеми.
Същевременно в. “Соар” информира, че белгийски шофьори и собственици на транспортни фирми от района на Фландрия възнамеряват да нанасят тежки щети на товарни автомобили с българска и румънска регистрация, предаде БТА.
Изданието се позовава на анонимен източник, който пояснява, че тези намерения са свързани с нелоялната конкуренция на превозвачи от Източна Европа или на белгийски собственици на транспортни фирми, пререгистрирали дейността си в България и Румъния. В общия случай става въпрос за камиони с източноевропейска регистрация, които теглят ремаркета, регистрирани в Белгия.
Белгийските превозвачи се чувстват ощетени, тъй като колегите им от Източна Европа или регистрираните в държава от този регион работят срещу по-малко заплащане и внасят по-ниски данъци.