IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Национална мрежа трябва да насърчи продажбите на електромобили в България

Фирми от Индустриален клъстер „Електромобили” ще изграждат зарядни станции във всеки град в страната

13:35 | 05.06.13 г. 9
Национална мрежа трябва да насърчи продажбите на електромобили в България

Индустриален клъстер „Електромобили” (ИКЕМ) започва изграждането на национална мрежа за продажба и поддръжка на електрически превозни средства, съобщиха от клъстера. Целта е да се улесни и увеличи продажбата им в страната. Идеята е фирми от клъстера да помогнат за изграждането на зарядни станции във всеки град.

Досега основна спънка пред потенциалните купувачи на електромобили беше липсата на достатъчно на брой зарядни станции.

Мрежата ще улесни дистрибуцията и продажбата на електрически превозни средства, обясни председателят на ИКЕМ Илия Левков пред Investor.bg. По думите му това се гарантира, че в най-скоро време във всички градове на страната ще има зарядни станции за електрически превозни средства (ЕПС).

Той припомни, че през януари тази година Европейската комисия (ЕК) постави цел до 2020 г. на територията на Европейския съюз да има поне 69 хил. зарядни колонки за превозните средства. От този общ брой за България се пада, че до 2020 г. трябва да има изградени поне 7 хил. колонки.

Изграждането на национална мрежа ще гарантира, че това изискване на ЕК ще бъде спазено в срок. „Като клъстер ние имаме голям интерес да развием мрежата от електромобили и станции за зареждане в страната. Добре е, че това изискване за колонките дойде от ЕК, защото ако зависеше от политическата воля, нямаше да има желаното развитие“, коментира Левков.

Изграждането на колонките ще става с помощта на финансови средства на фирми от клъстера. „Това е въпрос на бизнес интереси. Имаме членове, които ще се ангажират във всеки един град в страната до 2020 година да има зарядни станции“, увери Левков.

В края на октомври 2012 г. Министерският съвет (МС) прие Национален план за действие за насърчаване производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства, включително на електрическата мобилност, в България за периода 2012-2014 г.

Към настоящия момент има няколко мерки за стимулиране на покупката на подобни автомобили – собствениците им паркират без да заплащат за синя и зелена зона в центъра на София. Собствениците на коли на ток са освободени от това да заплащат данък за колата си на съответната община.

До този момент членове на ИКЕМ са поставили общо 20 колонки, които се намират в София, Стара Загора, Добрич, Варна и други градове.

През март т. г. от клъстера прогнозираха, че до 2020 г. в България ще има между 120 и 150 хил. елетромобила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:19 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 1 rate down comment 1
azaza
преди 11 години
С фарове и климатик по-малко рабира се. И все пак доскоро се говореше за рейндж от порядъка на 100 км., така че прогресът е впечатляващ. За по-дълги разстояния има supercharging ( http://***.teslamotors.com/supercharger ) около 300км. за 30 минути зареждане. И без това трябва да се правят почивки по пътя. За семейство с 1-2 пътувания над 400 км. годишно е повече от ОК.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
data
преди 11 години
Абе май лекооооооооо сме закъснели http://***.investor.bg/analizi/447/a/proizvoditelite-na-elektromobili-zatynaha-v-sobstvenite-si-obeshtaniia,152105/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
RedBot
преди 11 години
Освен че е скъпа кола не може да я заредиш за 5 мин. То няма лошо електричките да станат масови, ама масовата кола е с удобства и ниски разходи. За в града пак е лоша идея. В гъстонаселените райони е по-добре да се насърчава ползването на обществен транспорт. И там да се хвърлят големите пари за развитие и модернизация.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
deant
преди 11 години
500 км с фарове и климатик? И 4 човека вътре? При 38-40 градуса жега?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Веско
преди 11 години
"до 2020 г. на територията на Европейския съюз да има поне 69 хил. зарядни колонки за превозните средства. От този общ брой за България се пада, че до 2020 г. трябва да има изградени поне 7 хил. колонки."Демек повече от 10% пък уж сме били малка. Че и държавите са 27, явно някой пак иска да гуши яко! Ей, лакомията е голяма сила.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
azaza
преди 11 години
Пробегът на Тесла е горе-долу към 500 км. Проблемът е високата цена, но е възможно в близко време това да се промени.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 0
RedBot
преди 11 години
Баш зарядните станции са най-малкия проблем. Та кой *** ще се изтъпани на някоя зарядна станция да чака половин един час да дръпне ток батерията? По интересния въпрос е кога ще се появи електромобил с който всеки ще може да врътне едни 500км на фарове и с климатик. До това време ще си караме барбекютата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 1
MarkoM
преди 11 години
Ай стига с тази дума "КЛЪСТЕР", още повече, че в случя хич не е удачна - ПФуууууу!!!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още