Не повече от 20 туристически компании предлагат възможности за практикуване на винен туризъм, коментира Галина Нифору, председател на Асоциацията на износителите на вино у нас, по време на конференция, посветена на развитието на винения сектор.
Виненият туризъм дава възможност България да разгърне потенциала си и да покаже своите културно-исторически и природни забележителности, смята тя, цитирана от БТА. Нифору препоръча и самите изби да намерят начин да привлекат своите туристи, а общините – да разработят брошури с предложения за винени маршрути.
Виненият сектор е перспективен и трябва да се фокусираме върху него, смята и председателят на Българската търговско-промишшлена палата Цветан Симеонов, цитиран от агенция „Фокус“. Той обаче обърна внимание върху „страничните ефекти“, които се проявяват при българските вина в евтиния ценови клас. Обикновено става въпрос за утайки и мътно вино, както и остатъчни сулфити във виното.
В Италия, която е един от лидерите по производство на вино, дори и при най-евтините продукти, т.нар. странични ефекти, са рядкост. В България обаче това не е така и това не говори добре за сектора, смята Симеонов.
България обаче е номер едно по отношение на етикетите, сочат международни оценки, цитирани от Галина Нифору. Българските производители добавят откъси от известни литературни произведения и в това отношение сме първи в света, допълни тя.
Нифору съобщи и данни, показващи ръст на потреблението на вина в периода 2010 – 2011 година с 11 на сто. За миналата година данните все още не се обработени, но прогнозите са, че забраната за пушене е намалила потреблението в заведенията.