Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши концентрация на пазара на пристанищтни услуги чрез придобиване на контрол от "БМФ Порт Бургас" ЕАД върху Пристанищен терминал "Бургас Запад", чрез концесия, съобщи пресцентърът на комисията.
Комисията разрешава концентрацията, като счита, че тя няма да има негативен ефект върху конкуренцията на засегнатия пазар:
„Анализът на КЗК показва, че планираната концесия не би променила съществено пазарното статукво и не притежава потенциал за застрашаване на ефективната конкуренция" се казва в позицията на комисията.
Не може да бъде направен изводът, че обединената група е в състояние да поптречи на конкуренти да осъществяват своята стопнаска дейност, предвид дялове на участниците на пазарите по предоставяне на пристанищни услуги и превоз на товари по море, е позицията на регулатора.
"Увеличаването на производствения капацитет и възможности на дружеството-концесионер и на цялата група БМФ след влизане в сила на договора за концесия само по себе си не е достатъчна индикация за негативно засягане на конкурентната среда. Необходимо е също така дружеството да е в състояние да възпрепятства дейността както на преките си конкуренти, така и на предприятия, осъществяващи вертикално свързана дейност. В случая не са налице подобни опасения“, е записано в официалното становище.
Припомняме, че на 1 март тази година предишното правителство определи дружеството "БМФ Порт Бургас" ЕАД за концесионер на "Пристанищен терминал Бургас-запад". За концесията на терминала за контейнери на бургаското пристанище бе подадена само една оферта, когато течеше процедурата за възлагане на концесията, обявена от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
"БМФ - Порт Бургас" ЕАД е 100% собственост на Параходство "Български морски флот". БМФ беше приватизирано през 2008 г. като 70% от дружеството беше придобито от германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв.
Представител на обединението от българска страна е Кирил Домусчиев.