Телевизионен клип, рекламиращ възможностите за инвестиции в България, „забрави“ части от Благоевградска област. Клипът е изработен по проект за привличане на чуждестранни инвеститори, реализиран от Българската агенцията за инвестиции. Средствата за проекта са от европейско финансиране, а дейностите по реклама са на стойност 4,5 млн. лева.
Цялата стойност на проекта е 15,6 млн. лева.
Изработеният клип вече се излъчва по водещи икономически медии, сред които CNBC, Bloomberg и CNN.
Клипът е публикуван на Facebook страницата на агенцията и наблюдателните потребители веднага отбелязват липсата на Сандански и Мелник на картата. „Да, картата е малко дефектна, но като цяло е супер!“, отбелязва потребител, според когото клипът е направен според всички актуални тенденции.
„Като изключим "безобидната" грешка в "поокастрената" просто ей така за "fun" & "style" югозападната граница на страната и умопомрачителния "PowerPoint style" всичко е ок.“, обаче твърди друг от потребителите.
Пред Dnes.bg директорът на БАИ Борислав Стефанов уточни, че клипът е изработен в студио на CNBC и работят за неговата корекция. "Неприятно е, че се е случил такъв гаф. Каквото можем, ще направим, за да се коригира бързо", коментира още Стефанов и признава, че клипът е прегледан от 100 души преди да бъде излъчен.
Клипът информира чуждите инвеститори, че у нас има плосък данък в размер на 10%, 52,4% от българите говорят поне един чужд език и сме на 8-мо място в света по скорост на интернет. Ниски са и производствените разходи, уверява рекламата, визуализирайки това твърдение с цената на електричеството от 6,84 цента на киловатчас.
България е една от малкото европейски държави с увеличаване на рейтинга от страна на агенциите за кредитен рейтинг, се казва още в клипа.
Не за първи път българската администрация бърка географията в своите клипове. В новогодишното приветствие на президента Росен Плевнелиев се появи снимка на Скалистите планини, вместо родни природни забележителности. Тогава от президентската администрация обясниха гафа с изпълнителите от БНТ, макар и експерти от Президентството да бяха дали одобрението за подготвените кадри.
преди 11 години Плевнелиев постави началото на кампанията с гафове с Колорадските планини и половинвековното турско робство и сега гафовете продължават с пълна сила, такъв ни е президентът , такава ни е държавата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар