IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новите спални вагони на БДЖ тръгват от 1 май

Вагоните ще обслужват дългите дестинации - Варна, Бургас, Силистра, Русе. Не се предвижда промяна в цените на билетите

12:16 | 11.04.13 г.
<p>
	Снимка: <em>БТА</em></p>

Снимка: БТА

Новите 30 спални пътнически вагона, които страната ни закупи от Турция, ще бъдат пуснати в експлоатация най-вероятно от 1 май тази година. Това заяви днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиян Кръстев по време на официално инспектиране на новия подвижен състав, предаде БТА.

Вагоните ще обслужват дългите дестинации на БДЖ - Варна, Бургас, Силистра, Русе.

Кръстев увери, че на този етап не се предвижа въвеждането на нови тарифи за пътуване със спалните мотриси.

Пет от тях са приспособени за хора с увреждания, а останалите са конвенционални. Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по три легла, снабдени са с пожаро-известителна система, както и с информационна система.

Според директора на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Веселин Василев в България досега не е имало толкова добре технически снабдени вагони. Те разполагат с интерком система за връзка, която позволява подаването на информация от един вагон на друг. Предвидено е индивидуално събуждане на всеки от пътниците.

Мотрисите имат душ-кабина, санитарен възел, помещение за предлагане на топли и студени напитки. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуално регулиране на температурата във всяка кабина.

Цената на договора за производството им е малко над 1 млн. евро без ДДС на вагон. Общата им стойност е 32 млн. евро без ДДС.

Мотрисите могат да се движат с до 160 км/ч, затова на този етап те не могат да бъдат включвани в международни композиции. Причината е, че по европейските стандарти железниците се движат с до 200 км/ч, уточняват от БДЖ.

Припомняме, че въпросните спални мотриси, които страната ни закупи през 2010 г., трябваше да станат част от железницата още през юли 2012 г. Тогавашното ръководство на БДЖ, начело с Йордан Недев, отложи пускането им с обещание за август. След като вагоните се оказаха без нужни сертификати и без направени тестове за скорост и издръжливост, включването им в състава се отложи за есента.

В един момент информацията за това какво се случва около тях бе "забулена в мъгла" и така допреди няколко седмици, когато бившият транспортен министър Ивайло Московски даде ново обещание за пускането им през март. Когато това отново не се случи и ясна обосновка за причините не бе дадена, служебният министър Кристиян Кръстев увери обществеността, че до лятото новите мотриси ще влязат в експлоатация.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:37 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още