Под 1% от подадените жалби за грешки в измерването на показанията на електромерите са основателни, обясниха от „ЧЕЗ Разпределение“ по време на специална пресконференция, пише БТА. От началото на годината компанията е получила над 13,4 хил. жалби, а основателни са били едва 83 от тях.
Отчетите на електромерите се правят от квалифицирани отчетници, а системата автоматично предупреждава при голямо разминаване на потреблението на енергия в последователни месеци. Заложените стойности за сигнализиране са понижение на консумацията от 45% до увеличение на консумацията със 75%.
Задължително се прави и проверка при голямо потребление – над 1000 киловата, обясни Младен Кръстев, който ръководи направлението „Отчитане и управление на данните“ в чешкото дружество.
Всеки месец компанията отчита електромерите на 2,1 млн. абонати. От 2008 година отчитането става с електронни терминали и GPRS система и данните от електромера не се записват ръчно върху хартиен носител.
Отчитането на всеки клиент се осъществява от трима различни отчетника през три поредни месеца.