Енергиен омбудсман ще проверява сигналите за нередности на клиентите на ЧЕЗ, съобщават от компанията. Звеното ще бъде създадено в съответствие с Директива 2009 /72/ЕО. Първият омбудсман ще бъде Радослав Димитров.
От чешката компания коментират, че новото звено ще бъде неутрално както по отношение на потребителите, така и на дружествата от групата на ЧЕЗ. При решенията ще бъдат взимани предвид аргументите и на двете страни.
Потребителите ще могат да се обръщат към новото звено при всяко съмнение, а омбудсманът ще проверява дори и стари сигнали, независимо от заключенията по тях, уверяват още от ЧЕЗ.
При спорове, които изискват решението да бъде дадено от съда или от Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), фирменият омбудсман няма да се намесва. Ако вече е започнала проверка, тя ще бъде прекратена.
Омубсманът ще приема и предложенията на потребителите за подобряване на обслужването.