Ако бъде спряна приватизацията на БДЖ "Товарни превози", дружеството ще престане да функционира. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски пред bTV. Той поясни, че продажбата на товарното звено на железницата е необходима, защото с получените средсва от нея ще бъдат удовлетворени исканията на кредиторите, към които дружеството има задължения.
"Който иска да протестира, няма никакъв проблем. Ако иска, опозицията може да спре приватизацията на БДЖ, но това е единственият начин да се удовлетворят кредиторите. Преди няколко седмици ние от министерството имахме среща с тях, опитахме се да ги успокоим. Те очават продажбата на "Товарни превози", за да могат да си получат част от дължимите суми", заяви още той.
По думите на Московски ако процедурата по раздържавяването на дружеството бъде прекратена, кредиторите "ще влязат и ще си вземат дължимото - кой влакове, кой други активи и край с БДЖ".
Той посочи, че националният жп превозвач е в технически фалит от години. Все пак Московски изтъкна, че управлението на ГЕРБ е успяло да намали общите загуби на БДЖ от 820 млн. лв. на около 730 млн.
Инфраструктурата в България беше приоритет на правителството на ГЕРБ, но не стигна време и ресурс да се работи и в другата посока – доходи и безработица, каза още Московски.
"Базовата инфраструктура е гаранция за растеж в целия свят. Хората виждат какво е направено. Повечето проекти обаче ще бъдат финализирани през 2014 г. и 2015 г. и резултатите от тях ще се усетят след това", допълни Московски.
Транспортният министър в оставка не посочи кой трябва да го наследи на поста в служебния кабинет, но пожела да бъде „разумен и последователен човек”. Той посъветва бъдещия си наследник да не отстъпва от проектите по оперативна програма „Транспорт”, средствата по която са договорени на 100% и изплатени на 50%.
преди 11 години ЗНЕЛИ НЯКОЙ ЗАЩТО СПЕШНО ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕВАТИЗИРАТ БДЖ ТОВАРНИ ПРЕВОЗИАМИ МНОГО ПРОСТО . ВСИЧКИ ТОВАРИ ОТ КИТАЙ ЗА ЕВРОПА ЩЕ СЕ ПРЕВОЗВАТ ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ ЗА ЕВРОПАВ ТУРЦИЯ ОСТАВ ДА СЕ СЕ ЗАВЪРШИ ОТСЕЧКА ОКОЛО 100КМ И ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ ЩЕ СТАНАТ ПЕЧЕЛИВШИ ЗА ФИРМАТА КОЯТО ЩЕ Я СПЕЧЕЛИАКО ОСТАНЕ ДЪРЖАВНА .ДЪРЖАВАТА ЩЕ ПЕЧЕЛИ -НО ЯВНО НЯКОИ НЕ ИСКА БЪЛГАРИЯ ДА ПЕЧЕЛИ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ЗНЕЛИ НЯКОЙ ЗАЩТО СПЕШНО ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕВАТИЗИРАТ БДЖ ТОВАРНИ ПРЕВОЗИАМИ МНОГО ПРОСТО . ВСИЧКИ ТОВАРИ ОТ КИТАЙ ЗА ЕВРОПА ЩЕ СЕ ПРЕВОЗВАТ ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ ЗА ЕВРОПАВ ТУРЦИЯ ОСТАВ ДА СЕ СЕ ЗАВЪРШИ ОТСЕЧКА ОКОЛО 100КМ И ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ ЩЕ СТАНАТ ПЕЧЕЛИВШИ ЗА ФИРМАТА КОЯТО ЩЕ Я СПЕЧЕЛИАКО ОСТАНЕ ДЪРЖАВНА .ДЪРЖАВАТА ЩЕ ПЕЧЕЛИ -НО ЯВНО НЯКОИ НЕ ИСКА БЪЛГАРИЯ ДА ПЕЧЕЛИ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години За последните 20 години се нагледахме на министри-търговци. Един от друг по изтъкнати приватизатори, а ни един нямаше, който да постигне нещо в управлението на подупечните дружества. Нито един (поправете ме, ако бъркам). Най-лошото е, че тези хора доказано и в приватизацията се провалиха до един - коя приватизационна сделка е пример за изключително добра цена, условия и развитие след това, коя постигна след приватизация световно качество, име и европейски доходи за заетите там. Пак нито една. Да дремеш 4 години, докато си министър и да се напъваш да приватизираш, когато си в оставка е ... фалшиво. Изводите всеки си прави сам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А какво ще каже министърът за доброто управление като "способ" за решаване на проблемите или това е нещо непознато и екзотично?! Приватизация - да, стратегически инвеститор - да, но сега моментът е изключително неподходящ. Един от приоритетите на ЕК в следващия програмен период е ЖП транспортът и БДЖ може да е бенефициент при желание и добри проекти. Това е и причината да се бърза с "Товарни превози". Поради влошеното финансово състояние, то ще бъде продадено на много ниска цена и то не на стратегически инвеститор. Финансовият инвеститор ще извърши така нежеланите от държавата реформи, ще подобри мениджмънта, ще привлече средства от ЕС и без огромни инвестиции ще препродаде дружеството до 3 години, на цена в пъти по- висока... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години И защо се продава печелившото/уж, дано/ поделение, а държавно остава губещото. Да се окаже после, че ПЧИ няма интерес, след като е купил без пари работещо предприятие и е нарязал вагоните за скрап. Инфраструктурата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и САМО държавна. Да не стане като с тролейната мрежа в Пд отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ИСТИНАТА ДА УПРАВЛЕНИЕТО НА ГЕРБ...криСТАЛИНКА - американо-комисар в ЕС.- "Изводът е, че ни трябва спешно заем от минимум 5 милиарда евро. За целта 41-то народно събрание трябва да гласува съответните правомощия на служебния кабинет, за да не рухне финансово страната!- ЗА ДА НЕ РУХНЕ ДЪРЖАВАТА ДА НУЖНИ 5 МИЛИАРДА!- ЗА ДА СЕ СТАБИЛИЗИРА ОЩЕ 5 МИЛИАРДА!- ЗА ИКОНОМИЧЕСКИ РАСТЕЖ - МИНИМУМ ОЩЕ 5 МИЛИАРДА!ИЛИ - ЗА ДА ПОЧНАТ ДА РАСТАТ ДОХОДИТЕ - МИНИМУМ 15 МИЛИАРДА!!!- ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години ЖП-то отдавна трябваше да се приватизира. Нормално е инфраструктурата да си остане държавна, но превозвача - не.БДЖ тежи да бюджета вече 23г. и всички плащаме с данъците си за лошото му управление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар