Българско вино ще се рекламира в Сингапур, Тайланд и Виетнам с близо 5 млн. лева по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор до 2014 г., съобщават от разплащателната агенция.
Промоцията на българско вино става възможнa, след като ДФ „Земеделие” и Регионална лозаро-винарска камара „Тракия” подписаха договор за прилагането на първия одобрен промоционален проект по мярка „Промоция в трети страни” от програмата.
Проектът „Мерки за промоция на европейски винарски региони и специфични регионални вина от България за целевите пазари на Сингапур, Тайланд и Виетнам” е със срок на изпълнение две години и бюджет от 4,9 милиона лева.
Целта на програмата е укрепване на имиджа и увеличаване на износа на вината със защитено наименование за произход (ЗНП) и защитено географско означение (ЗГО), както и укрепване на позициите на продуктите на съществуващите пазари на вино.
Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са от националния бюджет, а бенефициентът осигурява останалите 20% от средствата.
Право на финансово подпомагане по мярка „Промоция в трети страни” имат проекти, насочени към вина със защитено наименование за произход или географско указание или вината с означение на винения сорт лоза.
По мярката могат да кандидатстват търговски дружества, кооперации, сдружения и междупрофесионални организации. Те могат да получат до 80% от реално извършените разходи по проекта. Единно заявление за подпомагане се подава в централното управление на ДФ „Земеделие” от 1 август до 1 април на съответната винарска година.
Бюджетът по мярка „Промоция в трети страни” за винарската 2012/2013 година е в размер на 2,6 милиона евро.