IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За втори път удължават срока за оферти за концесията на порт "Тутракан"

Липсата на кандидат за концесията е най-вероятната причина за повторната промяна на крайната дата

11:30 | 05.02.13 г.
За втори път удължават срока за оферти за концесията на порт "Тутракан"

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията повторно удължава срока за подаване на оферти за участие в процедурата по отдаване на концесия на пристанищен терминал „Тутракан“. Ценови предложения ще могат да бъдат внасяни във ведомството до 16 февруари включително, става ясно след направена справка на сайта на транспортното министерство.

Това е второто поредно удължаване на срока за подаване на оферти. Според старите условия на откритата процедура предложения можеха да бъдат подавани до 25 януари 2013 г., а преди това до 9 януари.

Вероятната причина за поредната промяна на крайната дата за внасяне на оферти е липсата на кандидат-концесионер, обясниха от пресцентъра на транспортното министерство. Все пак те отказаха да се ангажират с конкретно становище, като обясниха, че „за концеисонните процедури не се правят предварителни коментари“.

Документация за участие в търга ще може да бъде закупувана до 13 февруари, а самите оферти ще бъдат отворени в ресорното министерство на 21 февруари 2013 година. 

Припомняме, че правителството взе решение да бъде открита процедура за предоставяне на концесия за услуга върху порт Тутракан в началото на октомври миналата година.

Целта на отдаването на порта е да се повиши конкурентоспособността и качеството на услугите му. По този начин кабинетът се надява да се увеличат товарите и пътниците, а същевременно рискът по управлението и поддръжката на обекта да бъде поет от професионален търговец.

Срокът на концесията е 35 години, считано от датата на подписване на договора с бъдещия инвеститор в пристанището.

През периода на концесията инвеститорът трябва да вложи в терминала най-малко 1,797 млн. лв., като по-голямата част от сумата - 1,16 млн. лв., трябва да бъдат инвестирани в обекта през първите седем години. Инвеститорът се задължава  да поддържа порта в експлоатационна годност, да осигурява нови услуги и да поддържа определено ниво на качеството им.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:12 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още