Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи практики, които нарушават конкуренцията на пазара за продажби на нови автомобили, гласи официално съобщение на комисията.
Направен е анализ на мрежата за дистрибуция на нови автомобили, оригинални резервни части и сервизни услуги, създадени от производителите и упълномощени от тях дилъри. Според събраните данни някои вносители налагат определени ограничения на упълномощените дилъри и сервизи, като например да не бъде извършвана дистрибуция на конкурентни марки след приключване на договора. В някои случаи това ограничение е било за срок до 2 години.
На клиентите е било налагано използване на определени упълномощени сервизи за гаранционния срок на новите автомобили, отчетоха от регулаторния орган.
Прилагани са и количествени критерии за достъп на независими дружества до мрежата на упълномощени сервизи. В някои договори е записано ограничение на дилърите да продават извън определен район, а на упълномощени сервизи – да обслужват конкурентни марки и или да продават резервни части. В някои договори за дилъри е записана и възможността вносителите да определят минималните цени при продажбата на нови автомобили.
От КЗК предлагат мерки за подобряване на конкурентната среда в сектора, сред които за премахване на количествения достъп на независими сервизи до мрежите на упълномощените сервизи, отмяна на ограниченията при ценообразуването за новите автомобили и за продажбите извън определен регион.
преди 11 години Айде част от сервизите на Бойко им е паднал оборота и сега КЗК излиза със становище... отговор Сигнализирай за неуместен коментар