През 2012 г. пациентите у нас са се оплаквали най-много от качеството на медицинското обслужване в лечебните заведения за болнична, извънболнична медицинска помощ и спешните центрове, съобщиха от Министерството на здравеопазването (МЗ).
Данните на ведомството сочат, че през миналата година са били подадени над 9 хил. запитвания, сигнали, жалби и молби за съдействие на създадената в края на 2010 г. „гореща“ линия.
Немалка част от хората са изразявали недоволство от непрофесионално отношение на лекарите и медицинския персонал към пациентите и от отказан достъп до медицинска помощ.
Подадени са и много сигнали за нерегламентирано плащане на медицински услуги - принуждаване към избор на екип, предоставяне на дарения на болниците, неуточнени цени на медицинските консумативи, посочват от здравното министерство.
Пациенти са се оплаквали също така, че не им е предоставяна информация за хода на лечението им, предстоящите манипулации, възможните рискове от тях и от прилагането на различни лекарствени продукти и други.
Оплаквания са постъпвали и по повод липса на лекарствени продукти за онкологично болни, промени в реимбурсния списък на лекарствените продукти, както и поради по-високи нива на доплащане.
Жалби са постъпвали и във връзка с работата на ТЕЛК заради затруднената процедура за явяване, забавено издаване на решения на ТЕЛК, както и несъгласие с взетите от комисиите решения.
Гражданите са сигнализирали и за проблеми в достъпа до доболничната помощ, свързани с липсата на общопрактикуващи лекари в малките населени места.