IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Планира се узаконяването на административните услуги по пощата и телефона

Въвеждането на съвременните технологии в работата на чиновниците, както и забавеното електронно управление са основните предизвикателства пред администрацията

08:50 | 20.12.12 г.
Планира се узаконяването на административните услуги по пощата и телефона

Предвижда се в бъдеще да бъде узаконена възможността администрацията да предоставя услуги на гражданите и бизнеса по пощата и по телефона, както и да се ускори въвеждането на съвременните технологии в работата на чиновниците.

Това е заложено в Стратегията за развитие на държавната администрация 2013-2020 г., която е публикувана за обществено обсъждане на портала за обществени консултации.

В стратегическия документ са поставени 4 ключови цели: изграждане на администрация, ориентирана към потребностите на обществото, развитие на администрация, ориентирана към постигане на резултати, динамична администрация, развиваща експертния потенциал, и развитие на адаптивна и гъвкава структура на администрацията.

Като основно предизвикателство в документа е очертано въвеждането на съвременните технологии в работата на администрацията, както и забавеното електронно управление.

Една от пречките е оперативната несъвместимост между различните електронни системи, които в момента съществуват в отделните административни структури.

Предвижда се в близко бъдеще да бъдат въведени т. нар. „интегрирани услуги“, които ще предоставят възможност потребителите на услугите да подават заявления за тях не само пред институцията, която ги предоставя, но и чрез общинската администрация и териториалните поделения на централната администрация. За целта ще се работи по осигуряването на оперативна съвместимост на съществуващите електронни системи, както и служебен обмен на информация и документация.

Предвижда се също така да бъдат създадени единни центрове за предоставяне на информация и услуги от общините и териториалните поделения на централната администрация. Планира се и засилване на предлагането на електронни услуги.

В стратегията е записано още, че всяко ведомство трябва да изгради необходимия вътрешен капацитет за изготвяне на оценки на въздействието във връзка с предлагането на нормативни промени в бъдеще. Всяко предложение за законодателни промени или за въвеждането на нови нормативни актове ще трябва да минава такава оценка, като в изготвянето й ще участват всички заинтересовани лица, посочва се в документа.

Последна актуализация: 18:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още