IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Наши козметични фирми изнасят 75% от продукцията си, задушени от вносните стоки

През 2012 г. българските производители са фокусирали експортните си политики главно в страни от Западна Европа, твърди председателят на браншовата асоциация

08:59 | 11.12.12 г.
Наши козметични фирми изнасят 75% от продукцията си, задушени от вносните стоки

„Икономиката на страната трябва да се поддържа от родното производство, от малките фирми със собствени производствени звена, които използват българска суровина. Състоянието на икономиката у нас ще се влошава, докато масово българинът продължава да използа вносни продукти“, заяви Иванов.

В тази връзка той коментира, че над 70% от артикулите по щандовете на големите вериги са вносни, а родното производство се продава зад граница. Това до някаква степен е предпоставка българският потребител да купува чужда стока и да пренебрегва българската, а по този начин икономиката на страната ни страда, каза той.

"Всички чуждестранни политици изграждат управленческата си стратегия на база стимулиране не само на вътрешното потребление, но и на производството. У нас това го няма и това куца", допълни Иванов.

По повод изследването на индустриалците за сивите практики Иванов бе категоричен, че то не отговаря на действителността, тъй като повечето български производители от козметичната индустрия се занимават главно с износ, а за да бъде успешен бизнесът им, те спазват всички норми за високоефективно и високотехнологично производство, което гарантира качеството на продукта. 

„Преди 4-5 години можеше да се говори за реален сив сектор в козметичната индустрия у нас. Ако се има предвид така нареченото „гаражно производство“, което някога можеше да съществува, то сега вече го няма – в кризата всеки участник на пазара се стреми да се задържи и не може да си позволи да произвежда и продава некачествена стока“, коментира Иванов.

Той коментира, че с членството на страната ни в Европейския съюз от 2007 година насам представителите на бранша у нас „разширили“ инвестиционните си политики и вложили значителни средства в нови машини, поточни линии и преквалификация на своя персонал, за да може производството им да отговаря на всички изисквания и стандарти, наравно с това, което се осъществява и във водещите европейски икономики. По този начин българските продукти запазват и своята конкурентоспособност, която по думите на Иванов днес им извоюва нови позиции на световния козметичен пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:40 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още