IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Наши козметични фирми изнасят 75% от продукцията си, задушени от вносните стоки

През 2012 г. българските производители са фокусирали експортните си политики главно в страни от Западна Европа, твърди председателят на браншовата асоциация

08:59 | 11.12.12 г.
Наши козметични фирми изнасят 75% от продукцията си, задушени от вносните стоки

В последните години българската козметична и парфюмерийна индустрия у нас се задушава от вноса на чужди козметични марки и намира спасение в експортната политика. Към момента над 75% от родното производство в сектора се изнася, като се търсят все повече нови и по-големи пазари. Това заяви председателят на Българска национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК) Евгений Иванов.

Investor.bg разговаря с Иванов, за дa потърси коментар във връзка с последно изследване на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), което сочи че у нас козметичният сектор държи най-голям дял на сивите практики.

По повод експортната политика, която прилагат българските производители, Иванов заяви, че последните години именно тя е успяла да запази повечето фирми у нас. Той обясни, че големите търговски вериги в България „буквално смачкват“ родния производител, а по този начин го притискали да концентрира вниманието си извън нашия пазар.

Така през последните години българските компании от бранша изнасят етеричните масла, парфюмите и козметиката си на различни стратегически пазари, опитвайки се да ги наложат там.

Председателят на асоциацията уточни, че към момента експортът е насочен главно към страни от Западна и Централна Европа, докато преди е бил по-концентиран към държавите от бившия Съветски съюз – Русия и Украйна, които се водят и традиционен пазар за българската козметична индустрия.

Износът на розово масло и етерични масла към Япония също се запазва стабилен и през тази година, а поръчките насочени към сравнително нови пазари, като Африка и Близкия Изток, се увеличават с всяка изминала година.

Въпреки положителните резултати, които реализира българският бизнес чрез експортната си политика, Иванов  е песимистично настроен за състоянието на бранша в България.

Последна актуализация: 17:40 | 08.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още