България ще търси европейско финансиране, за да подобри корабоплаването по река Дунав. Това заяви днес заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев по време на национална среща за развитие на пристанищата по Дунав в рамките на проекта DaHar, съобщиха от транспортното министерство.
Форумът се организира от Изпълнителна агенция „Морска администрация” и в него взеха участие представители на изпълнителната власт, на професионални транспортни обединения и асоциации, представители на бизнеса и др.
Кичев посочи, че към момента страната ни използва под 10% от капацитета на реката. Затова е важно държавата, в съвместна работа с бизнеса, да набележи мерки, с които да се подпомогне развитието на водния транспорт у нас, който се смята за приоритетен.
Ресорният зам-министър изрази надежда, че с помощта на концесии на големите пристанища по реката, сред които тези в Лом, Русе и Тутракан, водният транспорт ще се подобри и ще се привлекат много нови ключови инвестиции.
„Надявам се действията, които предприемаме, да доведат до подобряване на пристанищната инфраструктура и възможностите за интермодалност”, допълни той.
Във връзка с усвояването на средства по програмата Connecting Europe ("Свързана Европа") Кичев заяви, че е създаден българо-румънски комитет, който да представлява двете страни пред Европейската комися във връзка с усвояването на средствата по програмата.
От транспортното министерство уточниха за Investor.bg, че подобни смесени комитети не се създават за първи път и в момента има още няколко действащи подобни. "Европейската комисия ни задължава да организираме комитети от такъв тип, за да може да бъде сигурна при усвояването на средствата. Това е стандартна процедура", допълват от ведомството.
Изпълнителният директор на агенция "Морска администрация" Сергей Църнаклийски уточни, че в рамките на проекта DaHar ще да бъде направено пълно проучване на потенциала на дунавските пристанища и ще се изработи обща стратегия за насърчаване на транспортната логистика в региона.
"Така ще се подобрят икономическите показатели на населените места по река Дунав", допълни той.
Припомняме, че поектът DaHar се изпълнява по оперативна програма за трансгранично сътрудничество „Югоизточна Европа 2007 – 2013 г.” . В него участват 23 партньори от 6 държави, сред които пристанищни оператори, общини, фондации, научни институти и др. В рамките на инициативата се обединяват усилията на институции, организации и фирми от региона на Средния и Долен Дунав, за да се усъвършенстват транспортните отношения и да се повиши ефикасността на превозите по река Дунав.
преди 11 години Ха-ха-ха... България имаше еврофинансиране за корабоплаването по Дунав, но скоропостижно беше "усвоено" като еврофинансиране за метрото... Всякакво говорене по темата вече е хабене на думи и заработване на коледни бонуси и командировъчни, а зам.-министъра да си ги харчи със здраве!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар