IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Работи се върху бранд "България" за повишаване конкурентоспособността на туризма

България е малко позната дестинация, свързана предимно с възможности за морски туризъм и достъпна цена, сочи проучване

17:54 | 01.11.12 г. 1
Работи се върху бранд "България" за повишаване конкурентоспособността на туризма

България е все още е малко позната дестинация, свързана предимно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място, със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи, са планинският и ски туризмът, балнео- и СПА ваканциите. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.

Това са данни от изследвания сред туристи и туроператори, направени в България и десет чуждестранни пазара, цитирани от министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Положителното отношение към България е много по-високо сред чужденците, които вече са били в страната ни, в сравнение с тези, които не са идвали у нас, сочат изводите от проучването.

Наблюдава се висока обща удовлетвореност от почивка в България - при около 90% от чуждестранните туристи. Декларирана е и лоялност към дестинацията със склонност за повторно посещение при над 80% от тях. 

В съзнанието на българския турист страната има доста по-ярко и отличимо присъствие. Красивата природа и умереният климат, подходящ за туризъм, са достойнствата, които българинът цени най-много. За разлика от чужденците българите категорично свързват страната ни с богатото й историческо наследство.

На база на проведените анализи са дефинирани четири основни конкурентни пазара на България - Гърция, Турция, Австрия и Чехия. За конкуренти по отношение на летния туризъм се посочват Турция, Гърция, Хърватска, Италия и Испания, а за зимния – Австрия и Италия. По отношение на СПА и балнеотуризма България се конкурира с Чехия.

Като ключови целеви пазари са определени Германия, Русия, Румъния и Великобритания. Вътрешният пазар също остава с висок приоритет като значим източник на приходи в туризма.

За да се рекламира страната ни като по-добра туристическа дестинация министерството работи върху създаването на интегриран бранд „България“, чрез който да се постигне по-високата конкурентоспособност на страната ни.

Това каза в Поморие зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който участва в информационна среща за първата фаза от проекта „Разработване на бранд „България“,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по оперативна програма „Регионално развитие“.

Очаква се новият бранд да бъде въведен през есента на 2013 г. Една от основните му цели е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България предимно като морска дестинация и да бъде представен потенциалът й като целогодишно място за отдих и пътешествия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 1
Ivel
преди 12 години
И да смените логото, че сега прилича на ако повече отколкото на розичка
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още