IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Липсата на доверие към родното производство спъва бизнеса с храни

Допълнителна пречка е бездействието на държавата по отношение на експортната политика за българските продукти, смятат представители на браншови асоциаци

17:02 | 01.11.12 г.
<p>
	<em>Отчита се срив на доверието към собственото произоводство в замяна на пълно доверие към вносните стоки</em>.&nbsp;Снимка: <em>stock.xchng</em></p>

Отчита се срив на доверието към собственото произоводство в замяна на пълно доверие към вносните стоки. Снимка: stock.xchng

Бъдещето на хранителната индустрия е мъгляво, защото липсва ясна стратегия за развитието й, както за следващата година, така и за периода до 2020 г. Това бе становището на Асен Желязков, представител на Асоциацията на млекопреработвателите в България. По негови думи в последните години у нас има „тотална“ липса на цялостна стратегия за развитие на бранша, докато във всички големи икономики на Европейския съюз вече отдавна има план за развитието му даже за след 2020 г.

По тази тема даде коментар и Диляна Славова от Националната Асоциация на млекопреработвателите, която подчерта, че със сигурност един от големите проблеми на хранителната индустрия е, че страната ни не действа последователно и не следва стратегия, която да я води към разширяването й, както и последвалото й развитие. Тя допълни, че държавата не се грижи и за експортните политики на родното производство.

С това нейно твърдение се съгласи Пламен Молов, председател на Национална лозаро-винарска камара. Според него винарският сектор в България има сериозна експортна политика, но се нуждае от още допълнитлени стимули.

"Когато търговските вериги поставят тежки условия, които не са добре регламентирани в нормативната уредба, това води до естествени диспропорции и продажба на нискокачествени продукти", посочи той.

Въпреки изброените слабости на индустрията у нас Венцислава Тасева от Агенцията за безопасност на храните уточни, че българинът вече е възпитал в себе си навиците на "истински потребител" - научил се е да чете правилно етикетите и да търси истинското качество.

Тасева обаче се съгласи, че у нас се наблюдава срив на доверието към собственото ни произоводство в замяна на пълно доверие към вносните стоки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:10 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още