Увеличение на приходите от "синята" и "зелената" зона със 150 хил. лева за септември спрямо същия месец на 2011 година, отчетоха общински съветници от ГЕРБ и Центърът за градска мобилност. Постоянно свободните места в "синята" и "зелената" зона са 25 процента, съобщи bTV.
Председателят на групата на ГЕРБ Малина Едрева отбеляза, че по решение на Столичния общински съвет постъпленията от двете зони отиват за поддръжка на градския транспорт. Така общината успява да задържи цената на билетите без промяна.
В тримесечните си публични отчети от Центъра за градска мобилност ще пресмятат колко пари са постъпленията от паркирането в двете зони и как се изразходват средствата. Сред критериите са коефициентът на заетост на "синята" и "зелената" зона, трафикът в обхвата на двете зони за платено паркиране, измерване на замърсеността на въздуха.
От центъра отчитат, че санкционираните граждани в двете зони са намалели с около 50 процента, наполовина по-малко са и репатрираните от зоните автомобили. Общо 7000 са подадените заявления за винетни стикери за паркиране в двете зони, 6500 са вече закупени. След промените в централната градска част, местата за паркиране в "синята" зона са 5 500, а в "зелената" - 11 500.
Промените в наредбата за паркиране бяха приети от Столичния общински съвет независимо от протестите на стотици столичани. Цената за "синята зона" вече е два лева на час, а максималният престой е ограничен до два часа. Паркирането в "зелената зона" е по-евтино - лев на час с максимално допустим престой от четири часа.
Хората, които живеят в „синя зона”, ще трябва да плащат по 150 лева годишно за стикер, а за втора кола - 450 лева. За живеещите в „зелената зона” стикерът струва 100 лева за година.
Новите правила бяха атакувани пред Административния съд. Делото обаче беше отложено за 7 декември, заради появили се нови жалбоподатели.