Тунел с обща дължина от 13 км. ще бъде изграден през Креснеското дефиле върху автомагистрала “Струма”. Той ще бъде сред приоритетните проекти по време на новия програмен период 2014-2020 г. на оперативна програма “Транспорт”.
Това съобщи пред Investor.bg инж. Асен Антов, изпълнителен директор на Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” по време на форум Railway Projects 2012, който дискутира настоящите и бъдещите големи инфраструктурни проекти в България и Европа.
По думите на Антов за пълното изпълнение на проекта, който е първият подобен на територията на България, ще са нужни близо 1 млрд. лв.
“Трудно е да се каже все още колко пари ще бъдат необходими. Сумата е доста приблизителна и има голям потенциал да намалее във времето, защото тепърва ще се приемат ценови оферти за изпълнението на проекта”, допълни той.
Очаква се тунелът да бъде готов до края на 2020 г.
Антов допълни, че към момента националната компания подготвя тръжните процедури за изготвяне на идейния-проект за изграждането на тунела.
Ако инициативите на компанията вървят по план, в началото на следващия програмен период на ОП “Транспорт”, ще бъде даден и стартът на работата по мащабния инфраструктурен проект, допълни експертът.
Цялата зона на Кресненското дефиле се намира на територията на “Натура 2000”. Самият тунел е от изключително значение за запазване на екологичното равновесие в областта.
“Самото дефиле е много трудно за преминаване, защото има голям трафик, а и изпреварване на коли. Тунелът много ще “олекоти” движението. Освен това сегашното състояние на трасето е недопустимо, с оглед на това, че зоната се намира на защитените по “Натура 2000” земи. Страната ни на практитка е задължена да изгради това съоръжение”, потвърди Антов.
Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” подготвя и предварителните проучвания и идейните проекти за изграждане на магистрала “Хемус”. Антов увери, че компанията ще се погрижи всички необходими документи и тръжни процедури да бъдат подготвени, за да може новият програмен период да обхване и изграждането на магистралата.
преди 12 години Защо не провериш колко българи умират от катастрофи в кресненското дефиле и тогава да смятаме кое е по ценно - някакви пари или живота на десетки и стотици хора.Още повече, че и от икономическа гледна точка търговския обмен с Гърция е двупосочен. А не еднопосочен както се опитва да представи първия коментар. А те са ни основен търговски партньор и за внос и за износ.Второ не е вярно, че на Гърците им е необходим повече отколкото на нас. Ако грък иска да ходи до западна Европа би използвал ферибот до Италия и там си има идеални магистрали.АМ Струма и АМ Хемус(до Русе) би позволила БГ, Гърция и Румъния да интегрират икономиките си и да постигнат сериозен растеж в стокообмена. Не случайно вече Румънците искат още 2-3 моста на Дунав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Дай, Боже! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Само в бананова република като нашата, може да се слага за топ приоритет харченето на 1,2 млрд. (евро или лева, така и не става ясно със сигурност, според различните източници) за 13 км тунел през пресечен терен, по направление осигуряващо допълнително изтичане на пари по посока гръцката икономика, и по-конкретно беломорските плажове. Това естествено става за сметка на не толкова приоритетни проекти за авто- и жп магистрали през сравнително равен и лесен терен, без тунели и по посока на други също толкова важни краища на България, като естествено за всеки проект, сам по себе си, ще са необходими няколко пъти по-малко пари в сравнение с един изключително скъп и дълъг тунел и само защото "...има голям трафик, а и изпреварване на коли". Добре, а по другите отсечки трафика и изпреварването не са такъв проблем, така ли? Още повече че се говори, че финансирането по ОП "Транспорт" за 2014-2020 г. ще бъде намалено от 4 на < 2,5 млрд. !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години не смятам че трябва да се бърза с този проект.той е връзка с гръцкото беломорие а и е по важен за гърция отколкото за нас.що се отнася до цената му колко време трябва да се използва този тунел за да се изплати? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ****нари. Индикватната стойност на този лот беше 1.2млрд евро, а сега вече е 1млрд лв, че и щял да поевтенее.Ид*от как тунел дълъг 13 км с две траби и сечение на една тръба мин 50м2 ще поевтене с 500млн евро????????????????Няма такава държава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар