IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

КЗК глоби Екобулпак за заблуждаваща реклама

Санкцията е в размер на 206 хиляди лева, съобщават от антимонополната комисия

16:17 | 15.10.12 г.
КЗК глоби Екобулпак за заблуждаваща реклама

Глоба в размер на 206 хиляди лева отнесе дружеството за рециклиране на отпадъци "Екобулпак" АД заради заблуждаваща реклама. Санкцията е наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която е глобила с 420 лв. и рекламната агенция "ИвентЗоун", която е изготвила рекламните послания на "Екобулпак" за радио и интернет реклама.

Производството е образувано по искане на „Екопак България” АД.

Антимонополната комисия счита, че в радиорекламата твърдението:„Екобулпак е единствената организация, която гарантира, че събраните отпадъци от опаковки чрез нашите контейнери се рециклират”, има заблуждаващ характер и създава възможност за увреждане на конкурентите. 

Думата „единствената” налага на адресатите на рекламата извод, че всички останали действащи организации не могат да гарантират рециклирането на отпадъците, събрани в техните контейнери, пише в съобщението на комисията.

Съгласно действащото законодателство ежегодно организациите по оползотворяване на отпадъци следва да доказват по несъмнен начин пред министъра на околната среда и водите, че са рециклирали отпадъците, за които са поели задължение, като в противен случай им се налага продуктова такса.

Тъй като и „Екопак България” АД, и „Екобулпак” АД са сред организациите без наложена заповед за заплащане на продуктова такса, т.е. доказали са изпълнението на нормативно предвидените им задължения и цели, КЗК счита твърдението за заблуждаващо и способно да увреди интересите на останалите конкуренти на съответния пазар.

Рекламното съобщение в интернет: „Екобулпак" гарантира най-нисък риск при изпълнение на целите по оползотворяване, в периода декември 2008 – март 2011 г." КЗК приема за заблуждаващо по същите причини.

Комисията счита, че това послание е способно да повлияе върху икономическото поведение на потенциалните клиенти, подтиквайки ги да предпочетат услугите на ответника.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:26 | 24.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още