Земеделският министър Мирослав Найденов работи за възстановяване на традиционните български пазари на земеделска продукция, стана ясно от неговите думи в ефира на bTV. “Аз съм първият земеделски министър, който се среща с руския си колега от десетилетия насам“, коментира той.
Руският пазар обаче още помни българските продукти и дори в момента има опити на производители да продават стоки с български надписи на етикетите, което Найденов обясни с опита да реализират по-добри продажби. „Правят се опити тази практика да бъде прекратена“, допълни още той.
Загубихме руските пазари донякъде заради търговска „война“ между ЕС и Русия, донякъде заради наши решения, смята Найденов.
Според статистиката на Министерство на земеделието и храните 38 компании са одобрени да изнасят продукцията си в Русия, като три от тях са млекопреработвателни. Очакванията са износът на земеделска продукция към Русия да достигне около 80 млн. долара за тази година.
Освен в Русия българските стоки са много разпознаваеми и в арабския свят, например. „Имах среща с посланика на Катар и той ме увери, че след срещата на бизнес делегацията в България, вече има български продукти на катарския пазар“, каза земеделският министър и допълни, че е задължение на правителството да помогне за осигуряване на пазари за своите производители.
Що се отнася до промоциите при храните – течащите в момента и бъдещите, Найденов обясни, че прави това, за да увеличи потреблението. „Свитото потребление е страшен бич за производителите“, допълни той. Земеделският министър отбеляза още, че тенденцията за намаляване на потреблението се наблюдава по отношение на по-скъпите и по-луксозните стоки. Подобна е ситуацията и в много европейски държави, отбеляза Найденов.