Масларски съобщи, че за миналата година на компанията са съставени три акта за административни нарушения, а за тази година актовете са четири. Нито една от всички седем глоби, наложени на фирмата през последната година, не е платена.
Масларски уточни, че по отношение на конкретния казус - отказът на фирмата да превози туристите, това не е административно нарушение, а неизпълнение на договорни отношения и по тази причина не може да й бъде наложено административно наказание.
По-късно самият председател на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев намекна, че предприетите мерки от държавата са само временни. Според него трябва да се вземат радикални мерки за предотвратяване на нови случаи с изоставени туристи.
Една от тях е създаването на Гаранционен фонд, който да бъде финансиран от туроператори, осъществяващи задгранични организирани пътувания. И в случай на фалит или изпадане в несъстоятелност на тези фирми с решение на министерството на икономиката, средствата от фонда да бъдат използвани за превоз, храна и нощувки на изоставените туристи.
Златев потвърди, че освен отнемане на лиценза фирмата ще бъде глобена и с 10 хиляди лева.
Междувременно от "Он травъл" разпратиха съобщение до медиите, в което посочват, че фирмата е изправена пред временни затруднения “вследствие на целенасочена антиреклама и медийна атака, организирана от доброжелателни конкуренти”.
"Поради оттегляне на множество предплатени предстоящи пътувания "Он травел" е в моментна невъзможност да изпълни поетите ангажименти по сключените договори с останалите потребители", пише в съобщението.
Управителят на дружеството е заминал спешно за Турция, където все още има изпратени от "Он травел" туристи. Връщането на всички почиващи ще бъде осъществено в предвидените срокове, допълват от компанията.
Всички предплатени резервации са застраховани и съгласно договора за застраховка, ще бъдат възстановени от застрахователната компания "ДЗИ Общо застраховане" ЕАД по силата на полица "Отговорност на туроператора”, посочват от дружеството.
Всеки, който има претенции, следва да изтегли бланката за предявяване на претенции към застрахователя, да я комплектова със съответните документи, включително застрахователната полица и анекса към нея, и да ги изпрати с препоръчано писмо или да ги внесе в деловодството на ДЗИ "Общо застраховане" ЕАД, препоръчват от "Он травел".
* Допълнена към 19.45 часа