Има възможност след финализирането на проекта „Дунав мост 2“ да няма компания-оператор, която да го управлява. Това загатна министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, който инспектира строителството на обекта във Видин, предаде БТА.
По негови думи политическите конюктурни проблеми в Румъния бавят изграждането на българо-румънска компания, която да се заеме с оперирането на „Дунав мост 2“. До този момент не е ясно по какъв начин ще бъде управляван обектът, нито по какъв начин ще се състои движението върху него.
Московски заяви, че до този момент транспортното министерство е имало редица опити за срещи с румънската страна, на които да обсъдят оперирането на моста. Ведомството е изпращало писма с опити за пряка комуникация, но за момента отговорът им е, че „нямат мандат за водене на такъв тип преговори“.
„Ще е жалко, ако изпаднем в ситуация да имаме готово съоръжение, а да нямаме компания, която да го управлява и затова е много важно да се изгради такава структура“, каза още ресорният министър на транспорта.
Той уточни, че до този момент ресорното ведомство вече е изградило три различни плана за създаването на подобна структура, която да се заеме с управлението на „Дунав мост 2“, след като бъде напълно завършен и готов за въвеждане в експлоатация.
Същевременно стана ясно, че мостът при Видин-Калафат ще бъде напълно съединен в началото на ноември месец и по него вече ще може да се преминава пеша. Преди броени дни Investor.bg научи от Министерството на транспорта, че по последни данни „Дунав мост 2“ е готов на 86%.
Остава да се изгради още един сегмент, който е с дължина 18 метра. Трябва да се извършат и хидроизолационни дейности, които зависят изцяло от температурата на въздуха, като трябва да е над 5 градуса.
В тази връзка, заради насъпваща зима и по-студени климатични условия, Московски уточни, че ако времето не е подходящо, вероятно довършителните работи по проекта ще бъдат завършени през пролетта на 2013 г.