Всички осем пътни и железопътни надлези от инфраструктурата към моста при Видин-Калафат са отворени за движение, съобщиха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Тези съоръжения, които са част от прилежащата инфраструктура към "Дунав мост 2", са от изключително значение за цялостната реализация на проекта, защото без тях не може да бъде осъществен преходът и движението към самия мост, поясниха за Investor.bg от транспортното ведомство.
Общата дължина на всички пътни връзки от прилежащата инфраструктура към моста е близо 760 м. Повечето пътни възли са изградени в тип "полудетелина", един - в тип "тромпет" и един от комбиниран тип - "полудетелина" и "диамант".
Към момента проектът “Дунав мост 2 е звършен на 86%, посочват от министерството на транспорта. Пусковият срок е 29 ноември 2012 г. По повод на наближаващия пуск наскоро министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че срокът за изпълнението на мащабния инфраструктурен проект е напълно изпълним, стига лошото време да не попречи на довършителните дейности.
От пресцентъра на ресорното министерство коментират, че най-вероятно “Дунав мост 2” ще влезе в експлоатация от следващата година, тъй като предстоят редица преговори между българската и румънската страна за това как да бъде извършвано движението по него.
Припомняме, че през 2007 г. бе подписан договорът с испанската компания-изпълнител на проекта за изграждането на “Дунав мост 2” FCC Construcción S.A. През март 2008 г. бе даден и официалният старт на строителните дейности. Стойността на договора за изграждане на прилежащата инфраструктура е малко над 72 млн. евро.
Освен надлезите испанската компания трябва да извърши рехабилитация на 7 км железопътни линии, електрификация на жп частта на моста, модернизация на устройствата за сигнализация и контрол на движението по железопътните релси.
Общата стойност на всички договори, които са сключени с испанската FCC Construcción S.A., е 202,5 млн. евро.
През януари тази година парламентът одобри оскъпяването на българския дял от финансирането на "Дунав мост 2" с 50 млн. лв. Според първоначалния план сумата за строежа на "Дунав мост 2" (Видин-Калафат) трябваше да бъде 173 млн. евро. Основната причина за повишаването на цената бе необходимостта от използване на стоманобетонни колони, вместо стоманени, поради геофизичните условия на района.