Въпреки че правителството търси варианти за овладяване на цените на горивата, на този етап възможните административни мерки не са много. Това съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев в интервю за „Нова телевизия“.
Според Добрев вътрешните цени на най-масовия бензин едва ли ще стигнат 3 лв., аргументирайки се с движението на котировките на петрола, които биха продължили да растат само при световен конфликт или други извънредни събития.
Икономическият министър повтори тезата, изразена преди дни от финансовия министър Симеон Дянков, че августовският пик в цените на горивата е сезонен и през септември ще последва поевтиняване.
Акцизната политика е единственият механизъм за въздействие, който би могло да понижи цените, но на този етап България не може да вземе едностранно решение, защото то трябва да бъде решение на целия Европейски съюз, припомни още Добрев.
По темата за изграждане на седми реактор на АЕЦ „Козлодуй“, който е възможната алтернатива на отпадналия проект за втора ядрена централа в Белене, министър Добрев припомни, че регистрираната за целта проектна компания тепърва ще търси стратегически инвеститор за новото строителство.
Дъщерна компания на АЕЦ "Козлодуй" има за цел да разработи проекта и да измине трудните процедури по лицензиране на площадката за седмия реактор, която ще бъде на територията на сегашната централа, припомни Добрев.
На въпроса каква ще бъде позицията на кабинета, ако референдумът за АЕЦ „Белене“, искан от БСП, докаже, че преобладаващата част от българите са за този проект, икономическият министър поясни, че настоява за мотивирана позиция за това как точно би била финансирана втората централа.
Добрев отново повтори становището на ГЕРБ, че ако БСП искаше да изгради ядрената централа, имаше достатъчно време да го направи през мандата на своето управление.
преди 11 години "Причината е в политическите партии и начина им на финансиране"Имаш сериозно противоречие в твоя пост.Първо казваш, че партиите позволяват този монопол и го поддържат за да ГИ финансират и второ "Тези които държат капиталите и политиците които им "слугуват"?Сега кой кого държи, политиците капиталите или капиталите политиците.Все си мисля, че които плаща то поръчва музиката. Така, че дори и политиката да реши да спре да се финансира с монополни пари, то чрез тези пари може да се постави друг политик. Реално както казах сме роби на големи корпорации и банки, които ни управляват чрез политици. Нищо ново под слънцето, само дето сага сами си намираме подслон и храна, а преди 200 години са били подсигурявани от робовладелците на робите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Причината е в политическите партии и начина им на финансиране. Не става от членски внос а са на хранилка/симбиоза с едрия капитал.Например трудно е да събереш от 5000 производители на ябълки по 500 лв- за кампанията на СДС, но от двама вносители на плодове можеш да си набавиш тези пари за 1 ден.(образно съм го написал но принципа е този).Тези които държат капиталите и политиците които им "слугуват" няма да позволят в обозримо бъдеще промени в общественото устройство и разпределението на благата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Какъв Шах?"Държавата почти няма механизми да влияе върху цените на горивата"Това обезсмисля наличието на Държава.Държавата може да издава закон за таван на цената на таксиметровите компании, но на петролните не?Нещо не ми се връзва или ние сме роби на монополите, но още не го казват официално. Някой в тази криза да си спомня да се е помогнало на някой закъсал човек? Помогна се с парите на бедните само и единствено на Банки и Корпорации. За тях като за мъртъвци или добро или нищо. Какви са разходите ДО зареждането на горивото в колата? Защо хората по бензиностанции НЕ вземат 2000 евро заплата след като продават бензин на ЕВРОПЕЙСКИ ЦЕНИ. Къде отива тази разлика и защо се защитава от политиците? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Държавата почти няма механизми да влияе върху цените на горивата. Редно е да се мисли за компенсиране на отражението им върху другите стоки и доходите на хората. То май и тука нищо не може да се направи. Шах! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Според Добрев вътрешните цени на най-масовия бензин едва ли ще стигнат 3 лв., аргументирайки се с движението на котировките на петрола, които биха продължили да растат само при световен конфликт или други извънредни събития."1. Министърът е от тези министри, за които цената от 2.99 лева все още няма да е 3.00 и ще твърди, че не е достигната въпросната стойност. Сегашната 2.79 ми се струва доста близо.2. Оптимизмът е хубаво нещо, но световният конфликт вече е факт (Сирия) и само предстои да се разрасне в скоро време (Иран). Предстои да видим как този и други министри ще са "изненадани" от разрастването на конфликта и "Ами какво да правим? Война е, цените растат." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години нещо не си прочел. казва "НЕ са много"И е прав отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е като са много до сега що спа бре младеж? Увеличението на цените на горивата се пренася и върху потребителските стоки. Значи докато народът си трае, горивата и цените на стоките могат да си скачат колкото си искат. Като тропне по масата и хоп вече било имало много мерки, които да се вземат. Цццццц, много кадърно няма що. отговор Сигнализирай за неуместен коментар