Руската федерална агенция по туризма (Ростуризъм) е изпратила до българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма официално писмо с молба да бъде изяснена ситуацията, настъпила след като туроператорът "Бългериан Вип Турс" прекрати дейността си, така че правата на руските туристи в България да не бъдат нарушавани, се съобщава от сайта на агенцията.
Прессекретарят на Ростуризъм Ирина Шчеголкова обяснява, че писмото е във връзка с получена информация за изгонване на руски туристи от хотелите в България. В тази връзка руската страна моли българските си колеги да окажат въздействие с хотелиерите, които са започнали да гонят руските туристи или да искат от тях да платят повторно, след като плащанията от обявената в несъстоятелност "Бългериан Вип Турс" не могат да бъдат извършени.
По информация на руската страна става въпрос за четири хотела, чиито договорни отношения предстои да бъдат изяснени, посочва Интерфакс.
Около 500 руски туристи могат да пострадат в резултат на фалита на българския туроператор, който е приемаща компания за редица руски туроператори, е съобщила Майя Ломидзе, изпълнителен директор на Асоциацията на туроператорите на Русия.
Междувременно заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов заяви за БТА, че няма напрежение с туристите във връзка с преустановилата дейност фирма.
"Практиката на руския пазар е, че руските туроператори работят с повече от един партньор в България и дейността на "Бългериан Вип Турс" беше поета от други фирми. В момента всички туристи са настанени, а другите български туроператори поемат задълженията на "Бългериан Вип Турс", считано от 22 август занапред. Така че драма с туристите няма", каза Маринов.
Той допълни, че вчера за няколко часа, докато останалите туроператори поемат дейността на преустановилата дейност фирма, е имало напрежение, но в момента всичко е спокойно и туристите нормално пребивават в страната ни.
По отношение на това, че туристи са били карани да плащат два пъти почивката си, Маринов уточни, че това зависи от законодателството в изпращащата страна. "Така или иначе тези средства ще бъдат възстановени на самите туристи", каза Маринов.
"Трябва да имаме предвид, че това са частни, търговски субекти. Те си имат собствена търговска, маркетингова политика и всеки един от тях носи отговорност за своите действия. И в други отрасли се получава фирми да изпадат в несъстоятелност, неплатежоспособност, фалит, така че колкото и да е неприятно - това са неща, които се случват. Лошото е, че има туристи, които са свидетели на такива неща. Но пък имаше и фалити на други чуждестранни оператори, например от Полша, при тях системата проработи добре. Полската страна извърши всички необходими дейности и така, както и вие не знаете, че има такива случаи, така и самите туристи не разбраха, че е имало фалит на туроператори", каза още заместник-министърът.
Според него това, което може да се направи е, че самите туроператори трябва да имат добра етика и да информират своите партньори и хотелиерите по-рано.
Вчера туроператорът "Бългериан Вип Турс" обяви, че прекратява дейността си „Поради претърпени сериозни загуби, предизвикани от фалита на наш основен партньор и контрагент от Русия, плащането на туристическите пакети по българското Черноморие не може да бъде покрито“, съобщи фирмата.
Говорителят на Руския съюз за туристическа индустрия Ирина Тюрина посочи, че „Бългериан Вип Турс“ е била тежко засегната от фалита на руския туроператор „Капитал Тур“. Фирмата обяви, че не може да изпълнява задълженията си към клиенти и партньори на 17 ноември 2010 г., като според Тюрина е натрупала задължения към българската компания около 2 млн. евро.
Припомняме, че миналата година стотици руски туристи бяха блокирани на летището в Бургас, след като се оказа, че дъщерната фирма на „Алма тур“ - „Алма тур флай“, не беше платила самолетните им билети на превозвача. Оказа се, че туроператорът е натрупал дългове в размер на 7 млн. лева към авиокомпания „България Ер“.
Още новини от България четете в Dnes.bg