Йордан Недев е подал оставка като изпълнителен директор на БДЖ. Това съобщи лично министърът на транспорта Ивайло Московски днес. Като мотив за оставката според Московски Недев е посочил лични причини.
За момента длъжността изпълнителен директор на холдинга ще бъде изпълнявана от финансовия директор Велик Занчев.
Йордан Недев стана изпълнителен директор на БДЖ преди малко повече от година – на 1 юли 2011 година. Той замени на поста Пенчо Попов, като според мотивите на транспортното министерство смяната трябваше да доведе до подобряване на качеството на обслужване на пътниците, постигане на по-високи икономически резултати и ускоряване на реформите в областта на железопътния транспорт.
Недев пое курс към освобождаване на железопътната компания от несвойствени дейности, каквито са почистването на вагоните, охраната на обектите и други странични активности. Важно направление в опитите за стабилизиране на железницата бе програмата за съкращение на разходите, заради която в края на миналата година имаше сериозни протести и стачки.
За една година около БДЖ се случиха доста неща, основно свързани именно с опитите за оптимизиране на разходите и подобряване на услугата.
Сериозен проблем, с който Йордан Недев трябваше да се справи, бе спирането на държавната субсидия за железниците заради кредита от 150 млн. лв. към Световната банка. До стопиране се стигна и при приватизацията на „Товарни превози“ заради липса на сериозен инвеститорски интерес.
В крайна сметка в началото на този месец стана ясно, че държавната субсидия за железниците няма да бъде спирана и ще бъде преведена. Транспортният министър Московски обаче обяви, че няма да има съкращения в персонала на БДЖ, както и няма да бъдат спирани влакове.
Това противоречи на намеренията на подалия оставка Недев, според когото трябваше да се направи анализ на рентабилността и да се прибегне до нови съкращения и закриване на неефективни линии.
преди 12 години Ми то не знам някой да се е разбрал с министерство на транспорта.Голям купон е да си имате работа с въпросното министерство :) не ви го пожелавам! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Интересно явно не могат да се разберат с министерството на транспорта отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не става само с отдаване на подизпълнител на неспецифичните дейности -почистване, охрана, ремонт. И с колко се намалиха тези разходи? Ползата е само за собственика - подизпълнител. Ефекта за БДЖ е нулев. Да не би чистачките и охранителите да работят за 100 лв./месец.Истината е че трябва да се спрат политическите назначения в държавните предприятия. Ама то активистите как ще ги оредим?Прави се конкурс за мениджъри. Представят програми пред държ. комисия. Министерството - принципал одобрило бизнес плана следи за изпълнението му. Хем да крадеш , хем да ръководиш успешно, ами не става. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години жалко...много жалко, но сякаш беше предвидимо, че ще се случи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години човека се опита като че ли да разбута доста нещо, но явно не му позволяват отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Kойто и да сложат, резултата ще е нулев... Там и в Министерството на здравеопазването управия няма! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години един нормален човек ще влезе в ла*ната на държавните компании и ще го изгонят. тиквеницисъкращения на щата и затваряне на линии. това е решението. иначе форевър ще си живуркат с държавна субсидия отговор Сигнализирай за неуместен коментар