IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Русия отваря пазара си за българско сирене, рекламирано по европейски програми

Първата промоционална програма зад граница приключи с усвояване на одобрените средства

17:40 | 20.08.12 г.
<p>
	<em>Традиционни български храни се рекламират в САЩ, Испания, Германия, Полша, Румъния, Великобритания, Бразилия, Китай и др. </em>Снимка: БТА</p>

Традиционни български храни се рекламират в САЩ, Испания, Германия, Полша, Румъния, Великобритания, Бразилия, Китай и др. Снимка: БТА

Първата промоционална програма на българско сирене извън пределите на Европейския съюз приключи успешно, като руски търговци проявяват засилен интерес за внос на млечни продукти от България.

Това съобщиха представители на Асоциацията на млекопреработвателите в България, която заедно с колеги от Кипър реализира общия проект „Европейско сирене, моля“, рекламиращ националните им млечни продукти в Украйна и Русия.

За целта Еврокомисията одобри общ бюджет от 3,5 млн. евро, но въпреки очакванията браншовите асоциации от двете европейски държави не успяха да усвоят този ресурс. По данни на фонд „Земеделие“ за последните три години фирмите са получили малко над 3 млн. лв. европейско и национално финансиране. Няма информация какъв е ресурсът, усвоен от кипърската браншова асоциация.

За трите години от договора компаниите представяха продукцията си под национална марка, като ЕК отпуска 50% от субсидията. Останалите средства са национални субсидии и съфинансиране от асоциациите.

Освен мащабната реклама на млечните продукти в електронни и печатни медии производителите участваха в редица изложения, проведени в Русия и Украйна. Допълнително бяха организирани тематични вечери, бизнес семинари и дегустации на храни в супермаркети, кулинарни училища и университети.

„Интересът към българската продукция беше заявен още през миналата година. Очакваме ветеринарна мисия от Русия, която да одобри българските мандри“, поясни зам. председателят на асоциацията Симеон Присадашки. До момента 11 преработватели имат разрешения за продажба на продукция на руския пазар.

Към момента шест организации изпълняват промоционални програми за представяне на продукцията в Европа и по света, припомниха от фонд „Земеделие“. Размерът на одобрената субсидия е за 25 млн. лв.

Сред рекламираните продукти са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки, компот от праскови и качествени вина.

От фонда припомнят, че до 30 септември кандидатите за субсидиране на промоционални програми могат да подават нови проекти за одобрение в агроминистерството, които впоследствие се пращат в Брюксел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:19 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още