Бъдещето на БДЖ „Товарни превози“ е несигурно. За първите шест месеца на тази година са отчетени близо 5 млн. лв. загуби, а очакванията ни за втората половина на годината не са по-добри.
Това съобщи управителят на "Товарни превози" Пламен Джуров по време на демонстрация на пилотно оборудван с видеонаблюдение за контрол върху кражбите на гориво локомотив днес.
По думите на Джуров дружеството едва ли ще успее да излезе на печалба до края на текущата отчетна година. От ръководството на товарните превози се надяват "ако не генерираме приходи, то поне да не сме на загуба, а да занулим баланса", подчерта той.
Годишно БДЖ търпи загуби от кражби на гориво в размер на 1 млн. лв.
Затова в момента ръководството на холдинга обмисля възможността да инвестира 400 хил. лв. в оборудване на 77 от товарните вагони на железницата с видеокамери за контрол над посегателството върху гориво.
"Оборудването на един локомотив струва приблизително 5 хил. лв. Ние имаме функциониращи общо 77 на брой", обобщи Джуров.
Ако се стигне до такова решение ще бъде организиран търг за ангажирането на фирма изпълнител, която да изгради видеонаблюдението на всички товарни локомотиви, които са в експлоатация към момента.
За пилотния експеримент с оборудването с видеотехника на един от локомотивите отговаря фирмата "Секюрити холдинг". Тя е инсталирала нужната техника на един от товарните локомотиви напълно безплатно.
"На този етап само правим експеримент дали въпросното видеонаблюдение наистина ще ни помогне да опазим локомотивите от кражби. Ако това се случи, най-вероятно ще работим да поставим камери и на останалите товарни вагони", допълни Джуров.
По негови думи тази мярка за контрол върху посегателствата ще помогне значително да се намалят загубите на дружеството, които има възможност да нараснат, ако не се вземат спешни мерки.
Същевременно на въпрос за сделката с приватизацията на "Товарни превози" Джуров отговори, че тя ще бъде факт до края на годината. Той потвърди, че исканата сума за нея вероятно ще бъде занижена под предварително очакваните 200 млн. лв.
„Имахме среща с г-н Караниколов, дружеството не е страна по тази сделка, но все пак той ни запозна и ни каза, че от тук нататък потенциалните инвеститори ще бъдат информирани чрез консултанти, които съответно ще извършват тази дейност. Налага се преоценяване на активите на дружеството и промяна на вида на процедурата”, уточни Джуров.
преди 12 години Разходната норма - няма хващане според мен , нормативите са много стари а и локомотивите са толкова стари и различни че едвали може да се обобщи единна разходна норма за всички . Интересно то е че има дота надеждни разходомери който се поставят на пътя на входящата и изходящата нафта . Но със сигурност не е лесно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Ами те и сега си ги проследяват. Изсипаха един вагон пари за GPS система. Но защо тя е неефективна, кой ли ще каже? БДЖ ли, фирмата за контрол ли или някой друг може би? Та за толкова време съществуване, разходни норми тези локомотиви нямат ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "видеонаблюдение за контрол върху кражбите на гориво локомотив днес"Ще ги проследяват или ще ги предотвратяват? отговор Сигнализирай за неуместен коментар