Летище София отчита повече приходи от дейността си и по-ниска печалба през първото полугодие на т.г. в сравнение със същия период на 2011 г. Това сочи публикуваният в сайта на Министерство на финансите отчет на „Летище София“ АД за първите шест месеца на годината.
В края на юни 2012 г. печалбата, преди данъчно облагане, е 4,67 млн. лв., което е с малко над 11% спад на годишна база.
Отчетът показва, че през първите шест месеца на годината на най-голямото летище у нас са излетели и кацнали почти 22 хил. самолета, което е 6% спад на годишна база.
Общите приходи на дружеството за полугодието са 48,9 млн. лв., което е с 3,7% повече спрямо същия период на 2011 г. Според отчетния доклад повишението основно се дължи на повече постъпления, записани в графата "Приходи от финансирания" - показателят нараства с 2,5 млн. лв. до 18,25 млн. лв.
През отчетния период януари-юни 2012 г. на аерогара София са обслужени близо 1,7 милиона пътници, което е с 0,7% повече от същия период на предходната година. Интересното е, че пътуващите по международни редовни линии са се увеличили с 34 хил., което е 2% ръст на годишна база.
Националният въздушен превозвач "България Ер" е превозил по външни линии с 8% повече пътници, сочат още данните. При чуждестранните авиокомпании, изпълняващи полети по разписание, най-голям ръст отбелязват Turkish Airlines, Austrian Airlines, NIKI и Air Malta, което се дължи на увеличението на полетите по направленията, които обслужват.
Същевременно е намалял броят на пасажерите по международните и вътрешните редовни линии от София до Варна и Бургас. През първите шест месеца на 2012 г. превозените пътници от столицата към двата морски града са малко над 83 хиляди, което е със 17% по-малко спрямо съпоставимия период на миналата година.
Товарните полети обаче бележат увеличение от 3% за разглеждания период. Данните за първата половина на 2012 г. показват ръст от 5% на обработеното карго на летището спрямо съответния предходен период. Общият обем на товарните и пощенски пратки е близо 8 хил. тона. С 16% са нараснали товарите, превозени със специализирани карго полети, което се дължи в най-голяма степен на увеличените с над 20% обеми на водещия товарен превозвач – DHL.