Близо 670 млн. литра са реализирани на пазара на безалкохолни напитки през първата половина на тази година, сочи анализ на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (АПБНБ).
Това количество е с 10 млн. литра по-малко от същия период на 2011 г. или приблизително 0,7%.
Асоциацията отчита положителна тенденция за преодоляването на кризата в сектора, тъй като спадът в консумацията е по-малък от предварително прогнозирания.
Същевременно АПБН отчита ръст в потреблението на бутилирани води. Продажбите са по-високи с 1% както за второто тримесечие, така и за първите шест месеца на годината. Данните на асоциацията сочат, че реализираните бутилирани води на пазара са близо 295 млн. литра през полугодието срещу 293 литра за същия период на предходната година. На пазара до края на годината ще бъдат реализирани 648 млн. литра бутилирани води, или с около 1% повече от 2011 г., прогнозират експерти от бранша.
Според анализа кризата продължава да се отразява най-много на така наречения „студен пазар“ или зимните месеци на годината, което е основната причина продажбите да са под нивата им от 2011 г.
Потреблението на натурални плодови сокове и нектари продължава да бъде най-засегнато. Консумацията продължава да намалява като данните сочат спад от 4% за второто тримесечие и 5% от началото на годината в сравнение с нивата от същия период на предходната година.
Доклада на асоциацията посочва, че около 13 млн. литра натурални сокове и нектари се реализирани на пазара, което е с 1.5 млн. литра по-малко от полугодието на 2011 година. В тази група най-засегнати от кризата продължават да бъдат плодовите сокове със сто процента плодово съдържание.