От Мария Папазова
Държавната субсидия за българските железници е спряна на 100%, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в Министерски съвет.
Ресорният министър изрази надежда, че пътническите влакове няма да преустановят работата си, въпреки тежкото финансово положение, в което БДЖ се намира в момента.
Компанията няма възможност да плаща по заема със Световната банка с държавна гаранция от 1995 г., когато дружество не е било разделено на Национална компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ и БДЖ. По тази причина се активира държавната гаранция, което означава, че банката блокира сумите директно от бюджета, а
бюджетът ги попълва от субсидията на БДЖ, обясни министърът.
В момента се търси начин НКЖИ да има основание да плаща заема, защото това в момента не е възможно. По думите на Московски експерти продължават да търсят решение на проблема.
Във връзка с раздържавявенето на товарните превози на железницата ресорният министър допълни, че процедурата по приватизацията ще се проведе.
Миналата седмица железничари излязаха на протест заради отнетите карти за безплатен превоз.
Доскоро Московски уверяваше, че положението на холдинга може да не е „цветущо“, но върви към бързо подобрение.
Още новини за България четете в Dnes.bg
преди 12 години Държава без държавни железници е вилает или протекторат на тези, които ги купят на безценица! Българите са бедни и не могат да участват в изкупуването на БДЖ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар